شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 363476
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۸
امام حسین(ع)

حوزه/ مراسم اربعین حسینی(ع) امروز با حضور آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه دربیت آیت الله العظمی وحید خراسانی برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام بندانی از خطبای حوزه در این مراسم با بیان این که مراسم اربعین بزرگترین اجتماع و تبلیغ شیعیان به شمار می رود گفت: حضور در اربعین آدابی می خواهد که از جمله آن، گرفتن وضو، با ادب و با وقار بودن، با تبسم زدن، توهین نکردن، ناسزانگفتن، کمک به زوار است.

وی گفت: در روایت آمده است« هرکسی وارد کربلا می شود حضرت زهرا(س) خوشحال می شوند و حتی بالاتر اینکه مسافر کربلا زمانی که زاد و توشه خود را می بندد پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و حتی امام حسن او را بدرقه می کنند».

سخنران این مراسم بیان داشت: هر کسی به هر نحوی احترام اهل بیت(ع) را داشته باشد و به هر صورتی به ارباب بی کفن سوم شیعیان(ع) سلام دهد امام هم جواب او را خواهد داد و بی جواب او را رد نمی کند.

حجت الاسلام بندانی  گفت: ثواب عظیمی برای زائر کربلا درنظرگرفته شده و به حدی این ثواب زیاد است که قابل بیان نیست.

وی افزود: زائر کربلا بوی خاصی دارد نسیم خاصی از او به فضا منتشرمی شود و انبیاء الهی و معصومین(ع) این نسیم را می شناسند.

 سخنران این مراسم با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) تنها اختصاص به شیعیان ندارد و حتی مسیحی و هندی هم به زیارت حضرت می روند و این  جز عشق به امام حسین که در قلبها اثر گذاشته چیز دیگری نیست اظهار داشت: این عشق آنچنان این قلب را مجذوب خود کرده که هر کسی وارد این حریم می شود آن گرسنگی و تشنگی  مظلومیت را  از درون و عمق جان خود حس می کند.

انتهای  پیام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha