پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سید جواد سلیمانی - امام جمعه بافق

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی، نماز ظهر عاشورای بافق را جلوه ای با شکوه از عظمت حضور گسترده مردم خواند و افزود: ثبت کشوری نماز ظهر عاشورا این شهر در دستور کار مسئولان مربوطه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ،امام جمعه بافق در دیدار معاون صدا و سیمای یزد، با اشاره به اینکه این شهرستان با پیشنه فرهنگی غنی از ظرفیت های ارزشمند فرهنگی و مذهبی برخوردار است و مردم می کوشند تا آداب و سنت های این منطقه به عنوان میراث گذشتگان حفظ شود، اظهار داشت: امروز  احیاء فرهنگ و سنت ها را مرهون نویسندگان، اصحاب رسانه و هنرمندان  هستیم و  از طرفی همکاری صدا و سیما و پوشش تصویری نقش ارزنده ای در حفظ سنت ها و احیای فرهنگ دینی و مذهبی این شهرستان به ویژه انتقال ارزش ها از نسلی به نسل دیگر دارد.

وی با بیان اینکه بافق تنها شهرستان استان است که صد در صد جمعیت آن شیعه اثنی عشری هستند خاطر نشان کرد: سبک وسیاق عزاداری مردم این شهرستان هنوز در بیشتر اماکن مذهبی، همچنان به روش گذشته با همان آداب و رسوم برگزار می شود.

حجت الاسلام سلیمانی، نماز ظهر عاشورای بافق را جلوه ای با شکوه از عظمت حضور گسترده مردم خواند و افزود: ثبت کشوری نماز ظهر عاشورا این شهر در دستور کار مسئولان مربوطه قرار دارد.

امام جمعه بافق، امام زاده عبدا... (ع) و مسجد جامع بافق را از پیشینه تاریخی با معماری و گنبد منحصر به فرد برشمرد و گفت: بیش از 80 درصد مراسم و آیین های مذهبی در این مکان ها، با رعایت ظرفیت و حفظ موجودیت و میراثی آنها برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha