دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
کد خبر: 363588
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
مسلمانان کانادا

حوزه / گروهی از زنان مسلمان کانادا، با برگزاری مراسمی از دیگر زنان شهر دعوت به عمل آوردند تا به اختیار خود، حجاب را امتحان کنند. آن‌ها همچنین به پرسش‌های رهگذران درباره نقش حجاب در اسلام پاسخ دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از سی.بی.سی، گروهی از زنان مسلمان شهر ساسکاتون در کانادا، با هدف از بین بردن تصورهای کلیشه‌ای درباره اسلام و حجاب، با برگزاری مراسمی از دیگر زنان شهر دعوت به عمل آوردند تا به اختیار خود، حجاب را امتحان کنند.

در طی این مراسم، آن‌ها با گذاشتن روسری‌های اسلامی در یک اتاق، زنان غیرمسلمان را تشویق به پوشیدن حجاب کردند. آن‌ها همچنین به پرسش‌های رهگذران درباره نقش حجاب در اسلام پاسخ دادند. 

نیلا چادهری، معاون دبیر انجمن دانشجویان مسلمان احمدیه در دانشگاه ساسکاتچووان درباره این مراسم گفت: پس از واکنش‌های منفی به حملات پاریس و دیگر اتفاقات در دنیا، تصمیم به برگزاری این کمپین گرفتیم. هدف ما از این کار از بین بردن دودستگی‌ها ، ایجاد درک متقابل و بازکردن در گفتگو بود.

حجاب، مایه اعتماد به نفس و نشانه ای از ایمان است

چادهری درباره نقش حجاب در زندگی خود می‌گوید: حجاب برای من مایه اعتماد به نفس بوده و نشانه‌ای از ایمان من است. من با حفظ حجاب، در برابر نیروی برتر الهی سر تسلیم فرود آورده، نه این که خود را بازیچه دست طراحان مد و لباس قرار دهم.

دسیر استله، یکی از زنان غیرمسلمانی که با کمک زنان مسلمان روسری را امتحان کرده، دراین باره می‌گوید: امروزه حجاب تبدیل به ابزاری سیاسی شده و ما تصور می‌کنیم اطلاعات زیادی راجع به حجاب داریم، با این حال کمتر شده از زنان محجبه راجع به واقعیت حجاب سئوال کنیم. این برای من بسیار مهم است که راجع به هم‌کلاسی‌ها و هم دوره‌های محجبه خود بیشتر بدانم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha