چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تحول

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه فیضیه و دارالشفاء ، تحول در کتب درسی حوزه، لازمه کارآمدی مطلوب به منظور پاسخگویی بهتر به نیازها و اقتضائات روز دانست.

حجت الاسلام سید محمد باقر رضوی حایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته انصافاً قدم های بسیار خوبی در زمینه تحول درحوزه در سال های اخیر برداشته شده اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که می طلبد حوزویان در این عرصه فعال تر و پویاتر عمل کنند.

وی افزود: بی شک یکی از الزامات این تحول ، تحول در کتب حوزوی است که اگر این منابع به روز و کارآمد شود قطعاً بهتر می تواند موثر واقع گردد.

استاد حوزه ادامه داد: البته نمی خواهیم اشکال کنیم به این که این کتب موجود کارآمد نیست بلکه منظور این است که با توجه به اقتضائات روز هر چه بیشتر در زمینه روزآمدی آن ها تلاش شود .

وی با بیان این که تحول در حوزه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، گفت: این تحول باعث می شود تا طلاب در عرصه های مختلف بتوانند بهتر به نیازهای جامعه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام رضوی حایری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پایان نامه های متعددی در حوزه و دانشگاه نگاشته می شود که این ها باید جهت دهی پیدا کنند به سمت توجه به نیازهای روز ، کما این که اخیراً نیز رهبر معظم انقلاب ما پایان نامه و کتاب زیاد داریم اما باید چیزی باشد که مشکلی از کشور را حل کند و لذا باید تولید علم در کتب و مقالات مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha