شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان مبلغه

حوزه/ نشستی با موضوع "تربیت فرزند و همسرداری با حضور ۲۰۰ نفر از اساتید، طلاب، دانش آموختگان مدرسه علمیه و دانشجویان و بانوان سطح شهر در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء (س) آمل برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندارن، خانم  نیلچی زاده، کارشناس مسائل خانواده در این نشست درخصوص ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی در تربیت فرزند و همسرداری، اظهار داشت: بهترین کاری که زن در مدیریت خانواده می تواند انجام دهد، این است که هنگام مواجهه با مشکلات خود را کنترل نموده و در مقابل دیگران، از اهل خانه بدگویی ننماید. زیرا اگر مادر در مقابل فرزندان به پدر خانواده کم توجهی کند؛ خودش نیز آسیب دیده و فرزندان نسبت به پدر و مادر بی اعتنا می گردند.

وی افزود: بهترین حالت در زمان رو به رو شدن با مشکلات این است که در ابتدا مسأله را با خود حل نماییم؛ در هنگام عصبانیت، حسن های طرف مقابل را نیز دیده و نگرش مثبت داشته باشیم . این امر موجب دست یابی به قدرت کنترل خشم خواهد شد.

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اهمیت ارتباط متقابل اعضای خانواده با یکدیگر تصریح کرد: خداوند درقرآن کریم می فرماید که" زن و شوهر مانند لباس برای یکدیگر می باشند"، لذا باید مکمل یکدیگر بوده و عیوب هم را بپوشانند. همچنین بانوان باید برای درددل و بیان مشکلات همسر و فرزندان گوش شنوا داشته و از کاستی های زندگی در زمینه های مختلف مادی و معنوی چشم پوشی نمایند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha