جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
کیث الیسون

حوزه / کیث الیسون نماینده مسلمان کنگره آمریکا گفت که آمریکا دچار مشکلاتی چون تبعیض اقتصادی و حبس های دسته جمعی است و مردم آمریکا به خاطر مشکلات اقتصادی و آینده فرزندان شان نگرانی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از huffingtonpost.com، روز چهارشنبه، سناتور برنی سناندرز، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، با شرکت در مراسم رهبران مذاهب مختلف که در یکی از مساجد واشنگتن بنام مسجد محمد، برگزار شده ‌بود، مخالفت‌ خود را با شعارهای ضداسلامی رقیبان انتخاباتی خود ابراز داشت.

این گردهمایی در پاسخ به سخنان دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا در پی حملات تروریستی تشکیل شده بود.

ساندرز طی سخنانی در این مراسم، با انتقاد از ترامپ گفت: او از ترس و نگرانی‌های مردم سوءاستفاده می‌کند. در این کشور متعصبانی مانند دونالد ترامپ وجود دارند که سعی دارند با روش‌های خارجی هراسی و نژادپرستانه اتحاد مردم را از بین ببرند. آن‌ها می‌خواهند به ما بقبولانند که مسلمانان تروریست هستند و ما باید از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری کنیم. همانطور که همیشه جرم و جنایات کشور را به گردن مکزیکی‌ها می‌اندازند.

در این گردهمایی، سناتور به همراه نماینده مسلمان کنگره کیث الیسون و رهبران مذهبی مسلمان، مسیحی و یهودی دور یک میز نشستند.

کیث الیسون به مشکلات آمریکا مانند نابرابری درآمدی، حبس‌های دسته‌جمعی، مشکلات آب و هوایی و تروریسم بین المللی اشاره کرد و گفت: حل مشکلات با نزدیک سازی مردم و ایجاد اتحاد میان آن‌ها امکان پذیر است.

مردم آمریکا بخاطر مشکلات اقتصادی و آینده فرزندان شان نگرانند

ساندرز نیز گفت: درست است که مردم ما نگران تهدیدهای تروریست‌ها هستند، اما آن‌ها همچنین به خاطر مشکلات اقتصادی و آینده فرزندانشان نیز نگرانی‌هایی دارند. آیا بهتر نیست در این شرایط به جای ایجاد اختلاف میان مردم به فکر نزدیک سازی آن‌ها به یکدیگر باشیم؟

ساندرز موضع گیری‌های جمهوری خواهان در مقابل مسلمانان، مردم آمریکای لاتین و دیگر گروه‌ها را با آزار و اذیت‌های غیرعادلانه قومیت‌های مختلف در تاریخ مانند مردم بوسنی، روآندا، یهودیان، سرخ پوستان آمریکا، سیاه پوستان و ژاپنی‌های آمریکایی در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و از سیاستمداران خواست با برخوردهای ضداسلامی نژادپرستانه و افراط‌گرایانه خود خاتمه دهند.

او در ادامه گفت: من از مردم آمریکا می‌خواهم تا در کنار همدیگر ایستاده و به کسانی که می‌خواهند میان آن‌ها تفرقه انداخته و نفرت را ترویج دهند، پاسخ کوبنده دهند.

او با اشاره به سخان مارتین لوترکینگ: ملت ما پیشرفت‌های خود را مدیون درک فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف بوده و به امید روزی که رنگ پوست و ملیت و نژاد آدم‌ها باعث برخورد و قضاوت نگردد.

تا کنون سه نفر از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از مساجد بازدید کرده‌اند. روز جمعه نیز مارتین اومالی، فرماندار سابق مریلند به مسجدی در ویرجینیا رفته بود تا همبستگی خود را با جامعه مسلمانان نشان دهد. در همان روز نیز سناتور جف فلک، از مسجدی در آریزونا بازدید کرده بود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha