سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
یوشع ظفر حیاتی - کارشناس سیاسی

حوزه/ یک کارشناس شبه قاره گفت: بازداشت شیخ زکزاکی نتیجه وحشت وهابیت و صهیونیست از پیشروی شیعیان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یوشع ظفر حیاتی کارشناس شبه قاره و حوزه رسانه با اشاره به شخصیت رهبر شیعیان نیجریه گفت: شیخ زکزاکی دارای شخصیت برجسته ای است. زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید وی در ایران بوده و ازنزدیک این انقلاب را مشاهده کرده است و تحت تاثیر شخصیت امام (ره) قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  زمانی که به کشورش بر می گردد انقلاب اسلامی و شخصیت امام راحل را به مردم نیجریه معرفی می کند و مردم به عشق امام(ره) دسته جمعی شیعه می شوند و از این رو تغییرمحسوسی در معادلات نیجریه بوجود می آید چراکه قبلا فقط مسیحیت و اهل تسنن در نیجریه حضور داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به زمینه های دیگر این تهاجم علیه شیعیان نیجریه گفت: بخش دیگر این قضیه مربوط به مراسم اربعین امام حسین(ع) در نیجریه است که بزرگترین اجتماع در نیجریه بعد از اجتماع راهپیمایی اربعین در کربلا برگزار شد و میلیون ها نفر در شهر زاریا در حسینیه بقیه الله شیخ زکزاکی جمع شدند و در آن به مراسم سوگواری پرداختند.

حیاتی گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی در نیجریه خطر جدی برای عربستان سعودی و وهابیت است؛ چراکه این پایگاه خیلی خوب و محکم به حساب می آید و وهابیت و صهیونیست به لرزه افتادند که چگونه باید این اقدام را سرکوب کنند. بنابراین چاره جویی کردند که چگونه نهضت جنبش اسلامی را تضعیف کنند و به دنبال بهانه بودند تا به محل سکونت شیخ زکزاکی  حمله کردند و آنجا را تحت محاصره ارتش قرار دادند.

کارشناس شبه قاره گفت: عکس زخمی شدن شیخ و بازداشت وی منتشر شده است متاسفانه وهابیت نمی خواهد تشیع در هیج جای جهان پایگاه محکمی داشته باشد و رشد کند.

وی تصریح کرد: اخیرا نیز 34 کشور اسلامی تحت مدیریت ریاض ائتلافی تشکیل دادند و به صراحت اعلام کردند نه تنها بر علیه تروریست بلکه هر چیزی که تهدید جدی علیه اسلام باشد جلوی آن را می گیریم وآن را سرکوب می کنیم.

حیاتی گفت: در واقع آنها بعد از اینکه دیدند داعش یا گروه های تکفیری به اهداف خود نرسیدند و در مقابل نیروهای حزب الله، ملت عراق، سوریه، لبنان و ارتش عراق و سوریه به شدت تروریست را کنترل کردند و ائتلافی سه جانبه باحضور ایران، سوریه و روسیه علیه تروریسم تشکیل شد که در دو سه ماهه اخیر موفق بودند، ائتلاف جدیدی ساختند تا با ائتلاف مقاومت که با تروریست می جنگد مخالفت کنند.

این کارشناس عرصه رسانه افزود: هر گروهی که غیر فکری رشد کند از منبعی تامین مالی و تسلیحاتی می شود و تحت کنترل حداقل یک کشور است؛ چنانچه درشبه قاره و بنگلادش شاهد بودیم حامی گروه نهضت آزادی پاکستان کشور هند بود.

وی با اشاره به پدیده بوکوحرام گفت: قطر، عربستان و ترکیه ازبوکوحرام، داعش و جبهه النصره حمایت می کنند .

حیاتی خاطر نشان کرد: قبلا می گفتیم رژیم صهیونیستی ام الفساد است، اما الان عربستان مادر و پدر فتنه است، چراکه تامین مالی اسراییل از طریق عربستان انجام می شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر سه جریان علیه رهبران شیعه در سه کشور عربستان، بحرین و نیجریه بوجود آمده است؛ در عربستان شیخ نمر را مجروح و بازداشت کردند و در بحرین رژیم آل خلیفه شیخ عیسی قاسم را بازداشت کرده و در نیجریه شیخ زکزاکی مجروح و بازداشت شده است. چون شیخ طرفداران زیادی داشته زمانی که نتوانستند به خانه ایشان نفوذ کنند ایشان را مجروح کرده و دستگیر کردند.

انتهای پیام/

20/313

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha