شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
شیخ زاکزاکی

حوزه/ دکتر هاشم کوناتی با تاکید بر این شیخ زکزاکی به امام خمینی (ره) علاقه زیادی داشت، تصریح کرد: نگاه تقریبی یکی از عوامل پیروزی او به شمار می رود، زیرا هم شیعه و هم سنی را همراه خود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، دکتر هاشم کوناتی، استاد جامعة المصطفی واحد گرگان از کشور ساحل‌عاج، در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه گرگان با محکومیت جنایت نیجریه، به آیاتی از سوره قصص اشاره و اظهار کرد: خداوند داستان موسی(ع) و فرعون را روایت می کند و در این داستان موسی نماد مستضعفین و فرعون نماد استکبار و ظلم و ستم است.

وی با بیان این که خداوند در قرآن می فرمایند ما ریاست زمین را به مستضعفین می دهیم، ادامه داد: ظالمان و مستکبران تلاش می کنند این اتفاق رخ ندهد به همین دلیل دائما ظلم می کنند.

استاد جامعة المصطفی واحد گرگان با اشاره به این که جریان حق و باطل در همه جا وجود دارد، اضافه کرد: هر جا منادی حق وجود داشته باشد، ظلم هم در برابر آن وجود دارد و نمونه بارز این مسئله انقلاب اسلامی ایران که به همه مسلمانان اختصاص دارد و نه تنها شیعیان.

کوناتی به حوادث نیجریه نیز اشاره کرد و گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی 30 سال پیش با پنج هزار نفر حرکت خود را آغاز کرد، اما اکنون بیش از 15 میلیون پیرو دارد.

وی با تاکید بر این شیخ زکزاکی به امام خمینی (ره) علاقه زیادی داشت، تصریح کرد: نگاه تقریبی یکی از عوامل پیروزی او به شمار می رود، زیرا هم شیعه و هم سنی را همراه خود دارد.

استاد جامعة المصطفی واحد گرگان حقانیت حرکت شیخ ابراهیم زکزاکی را از عوامل رشد نهضت شیعی دانست و گفت: حق همیشه پیروز خواهد شد، چرا که این وعده ای از سوی خداوند متعال است.

وی با بیان این مطلب که در هر شرایطی به دنبال علم اندوزی باشیم، خاطر نشان کرد: با جهل نمی شود مردم را اداره کرد. شیخ زکزاکی این را فهمید و شاگردان خود را همیشه به دنبال علم می فرستاد.

کوناتی، شجاعت را از دیگر عوامل موفقیت شیخ زکزاکی عنوان کرد و ادامه داد: رهبر اگر شجاع نباشد و به دنبال حق حرکت نکند، نمی تواند موفق شود.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha