چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

ماموستا مصطفی محمودی/ امام جمعه پیرانشهر

حوزه / امام جمعه پیرانشهر گفت: بی‌شک اختلاف نظرها میان مسلمانان همواره بوده و خواهد بود اما نباید این مسائل پیش پا افتاده سبب تضعیف و دوری شیعه و سنی از یکدیگر شود.

 ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک فرا رسیدن ایام هفته وحدت اظهار داشت: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برای تقریب مذاهب اسلامی ایام بین 12 تا 17 ربیع‌الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند.

امام جمعه پیرانشهر با تاکید بر اینکه از اهداف انقلاب اسلامی اتحاد میان مسلمانان بوده است، افزود: امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته وحدت به دنبال نجات مسلمانان مظلوم از چنگال استعمارگران بوده و اینکه مسلمانان در کنار یکدیگر استقلال خود را حفظ کنند.

 وی تصریح کرد: بی‌شک تمامی مشکلات جوامع اسلامی از آنجا آغاز شده که اجازه داده‌اند، غربی‌ها در بین آنان نفوذ کرده و به جان هم بیافتند در حالی که هر انسان با تعقلی باید بداند که اختلاف و تفرقه سبب نابودی یک جامعه می‌شود.

محمودی با تاکید بر اینکه مردم مسلمان تمامی جهان امروز باید بیش از پیش بر لزوم وحدت و یکپارچگی واقف باشند، افزود: بی‌شک تفرقه و چند دستگی چیزی جز ضرر و زیان برای پیروان مذاهب اسلامی ندارد.

امام جمعه پیرانشهر بیان کرد: هدف خداوند متعال از خلق انسان این است که تا از این جهان مادی استفاده مفید برده و ظرفیت رسیدن به کمال و سعادت را برای خود به وجود آورد و رضایت الهی را به خود جلب کنند نه اینکه مانند حیوانات به جان هم افتاده و نسل یکدیگر را از بین ببرند.

 وی با تاکید بر بصیرت مردم مسلمان ایران و پیروی آنها از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم وحدت و همدلی در جامعه اذعان داشت: خوشبختانه مسئله وحدت در جامعه ایرانی به درستی نهادینه شده و تمامی اقوام، ادیان و مذاهب، حول محور رهبری حرکت می‌کنند.

 ماموستا محمودی افزود: متاسفانه هم‌اکنون گروه‌های تکفیری وضعیت دنیا را به کام مسلمانان تلخ کرده و ضمن تخریب اموال آنها، مردم مظلوم را زنده زنده به قتل می‌رسانند و کسب و کار مردم را از بین می‌برند، بنابراین شیعه و سنی باید با عمل به دستورات قرآن کریم با اتفاق خود با گروه‌های تروریستی مقابله کنند.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: بی‌شک اختلاف نظرها میان مسلمانان همواره بوده و خواهد بود اما نباید این مسائل پیش پا افتاده سبب تضعیف و دوری شیعه و سنی از یکدیگر شود، بنابراین مردم باید اصل و اساس اسلام را در نظر گرفته تا وحدت بین آنها تقویت شود.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha