شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی /وزیر دادگستری

وزیر دادگستری گفت: امروز پرچم توحید، عزت، اخلاق و تربیت اسلامی را بلند کرده ایم و با قدرت جلوی زیاده خواهی استکبار ایستاده و از حقوق مظلومان دفاع می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی، امروز در همایش علمای شیعه و سنی خراسان با عنوان «امین امت» که در مشهد برگزار شد، با تاکید بر این که اجازه نمی دهیم صدای یک طرفه از اسلام بلند شود و دنیا، اسلام را با چهره ای خشن بشناسد، گفت: صدای توحید، عزت، اخلاق و تربیت اسلامی را بلند کرده ایم و با قدرت جلوی زیاده خواهی استکبار ایستاده و از حقوق مظلومان دفاع می کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت موضوع وحدت به عنوان یکی از نیازهای جامعه اسلامی، ابراز داشت: امام راحل به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی، شعار توحیدی وحدت امت را با صدای بلند فریاد زدند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به پیامبر رحمت(ص) شناخت و معرفت داشته و بدانیم شاخصه اصلی پیامبر گرامی اسلام(ص) صبر، بردباری، بزرگ  منشی، عفو و رحمت و فاخر نداشتن است، ابراز داشت: این که خون پیروان آن حضرت ریخته می شود و عده ای از آنها آواره شده اند، داغ بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی با اشاره به اینکه امروز منادی توحید در بین امت خود بسیار غریب است، گفت: آنهایی که به اسلام ضربه می زنند، شیعه و سنی نمی شناسد.

وزیر دادگستری با اشاره به دستورهای دین و احکام الهی نسبت به وحدت، خاطرنشان کرد: اختلاف و تفرقه، فرهنگ جاهلیت است و کار انسان وحشیگری نیست، اما در برخی موارد شاهد آن هستیم.

وی با اذعان بر اینکه تعدادی از فرهنگ و اخلاق و رفتار پیامبر(ص) فاصله گرفته اند، ابراز داشت: اگر ایشان در بین ما بودند، اولین کلام شان این بود که دست از اختلاف و نفاق بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی، نفاق بین مسلمان ها را تحمیلی از سوی نظام سطله دانست و با بیان اینکه اسلام و قرآن نور است و اختلاف موجب مکدر شدن آن می شود، گفت: جهان اسلام گرفتار فقر و فلاکت شده، در حالی که بیشترین منابع گران قیمت در اختیار مسلمان است، اما به علت برخی سوء مدیریت ها، از این سرمایه عظیم امت اسلامی مراقبت نشده و دشمنان نیز از این وضع سوء استفاده می کنند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نماد وحدت و همگرایی است، تصریح کرد: امروز خوشبختانه عالمان شیعه و سنی در انجام مراسم مذهبی، روابط اجتماعی و مشارکت سیاسی و همچنین فعالیت های مطلوب همراه نظام و مردم اند.

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی با اشاره به آرمان های مشترک شیعه و سنی و برکت آن در جامعه، ابراز داشت: در کشوری با عزت و همراه با کرامت هستیم که فرصت خوبی را برای تعالی و رشد اخلاقی و دینی افراد جامعه فراهم آورده است.

انتهای پیام

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha