شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مادر شهید مختاری

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد گفت: پیکر شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری صبح چهارشنبه بعد از ۳۳ سال، با استقبال مسئولان و مردم دارالعباده یزد، وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد می شود.

حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور در حاشیه دیدار مدیر و معاونین حوزه علمیه استان یزد با خانواده شهید مختاری در  گفتگو با خبرنگار «حوزه» از یزد، اظهار داشت: پیکر شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری، روحانی شهید اشکذری سه شنبه ۸ دی ماه با استقبال مسئولان و مردم دارالعباده یزد، وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد می شود.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد گفت: شهید حجت الاسلام مختاری از شهدای روستای حسن آباد از توابع شهرستان اشکذر استان یزد می باشد که در سن 25 سالگی در عملیات رمضان پس از جراحت و اسارت، توسط نیروهای بعثی در مسیر انتقال اسرا به شهادت رسیده و پیکر پاکش به عنوان شهید گمنام به همراه چهار تن دیگر در تیرماه سال 1384 در یادمان قطعه اصحاب الشهدای اراک به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: سرانجام در پی آزمایش دی.ان.ای از نمونه استخوانی و تطبیق آن با نتیجه آزمایش های خانواده اش، پس از 33 سال هویت این شهید احراز و در تاریخ 10 شهریور سال جاری به اطلاع خانواده وی رسید.

حجت الاسلام حسینی پور خاطر نشان کرد: تصمیم در زمینه انتقال شهید به استان یزد و یا ماندن شهید در اراک به خانواده شهید واگذار شد که بنا بر درخواست خانواده این شهید، پیکر این شهید بعد از 33 به زادگاهش منتقل خواهد شد.

وی افزود: در این دیدار مادر شهید درخصوص علت این تصمیصم گیری گفت: بنا به درخواست خود شهید و پدر مرحوم این شهید که گفته بود «اگر شهید پیدا شد در کنار من به خاک بسپارید»، تصمیم به انتقال پیکر این شهید از اراک به زادگاهش گرفتیم.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد گفت: این شهید در روز پنج شنبه 10 دیماه برای خاک سپاری به زادگاهش روستای حسن آباد منتقل خواهد شد و از میدان ولی عصر(ع) این روستا به طرف حسینیه تشییع خواهد شد.

وی گفت: روز پنجشنبه، ساعت 2بعدازظهر نیز در حسینیه این روستا، محل دفن شهید مختاری، مراسم ختمی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: حوزه علمیه استان یزد هم در روز یکشنبه از ساعت 7:30 الی 9 صبح در مدرسه مصلی، مراسم ختمی برای این شهید برگزار خواهد کرد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha