یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نهضت العلمای اندونزی

حوزه/ سعید عاقل سراج رئیس سازمان نهضت العلما، شکل گیری ائتلاف نظامی عربستان علیه تروریسم را زیر سوال برد و گفت: جای سوال است که چرا رژیم آل سعود ائتلاف نظامی تشکیل داده است؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» همزمان با روز میلاد مسعود پیامبر اسلام(ص)، جشن میلاد این حضرت در کاخ ریاست جمهوری اندونزی برگزار شد. همچنین نهضت العلما به عنوان بزرگ ترین نهاد دینی اندونزی اعلام کرد داعش دست پرورده رژیم آل اسرائیل است و ائتلاف نظامی ضد تروریسم از سوی عربستان بی فایده است.

برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در کاخ ریاست جمهوری

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی جشن  میلاد پیامبر اکرم (ص) را برگزار کرد. این مراسم با سخنرانی درباره حضرت محمد (ص) به عنوان نمونه عالی و اسوه تمامی مسلمانان روز چهارشنبه (23/12/2015) در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز شده و سپس سخنرانی در مورد حضرت محمد (ص) به عنوان الگوی امت اسلام توسط هاشم موزادی که عضو شورای مشورتی ریاست جمهوری است، ارائه شد.

هاشم موزادی در سخنرانی خود گفت: منش پيامبر (ص ) و رفتار آن بزرگوار و کردار آن حضرت ، سرمشق مسلمين و بلکه نمونه عالی همه انسانها چه در دنیا و چه در آخرت است. اما همه ما مسلمانان قادر به تقلید از پيامبر(ص) که سراپا فضيلت و رحمت و منبع خير و نيکی و بزرگواری است نیستیم. بسیاری از غیر مسلمانان حضرت محمد (ص) را به عنوان الگوی خود قرار گذاشته اند، لذا ما مسلمانان باید تلاش کنیم همیشه به دنبال رضایت پروردگار باشیم.

رئیس نهضت العلما: داعش دست پرورده اسرائیل است

سعید عاقل سراج، رئیس نهضت العلما در مورد گروه تکفیری و تروریستی داعش عنوان کرد: در واقع داعش دست پرورده رژیم اسرائیل است که برای تخریب و تفرقه افکنی جهان اسلام از سوی آنها به وجود آمده اند.

وی افزود: گروه داعش عمداً توسط موساد (سازمان اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل که جمع‌آوری اطلاعات و خنثی‌سازی فعالیت‌ها علیه اسراییل از اقدامات این سازمان مخفی‌ می باشد) برای تفرقه افکنی خاورمیانه که دستور کار اصلی آنها است استخدام شده اند. بنابراین بسیار مایه تاسف است اگر کسی با این گروه شریک باشد و به آنها ملحق شود. 

سراج اظهار داشت: علت پیوستن تعدادی از مردم به داعش، عدم درک و فهم آنها در مورد اسلام حقیقی است. اکنون کاملاً مشخص است که اسرائیل گروه تروریستی یعنی داعش را به وجود آورده و تسلیحات نظامی لازم را در اختیار این گروه قرار داده است.

نهضت العلما: ائتلاف نظامی ضد تروریسم از سوی عربستان بی فایده است

ائتلاف اسلامی ضد تروریسم در راستای تلاش بین‌المللی برای مقابله با تروریسم در عراق، سوریه، لیبی، مصر و افغانستان به رهبری عربستان سعودی تشکیل داده شد.

34 کشور اعضای این ائتلاف هستند، از جمله اندونزی، اما به تازگی دولت اندونزی از طریق خانم رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی ادعای مقام های سعودی درباره حمایت اندونزی از این ائتلاف را رد نموده و اعلام کرد که کشور اندونزی به هیچ وجه در هیچ ائتلاف نظامی با کشور دیگری، شرکت نخواهد کرد.

در همین حال، سعید عاقل سراج رئیس سازمان نهضت العلما شکل گیری این ائتلاف را زیر سوال برد. وی

گفت: جای سوال است که چرا عربستان ائتلاف نظامی تشکیل داده است؟

وی تاکید کرد: قطعاً بسیار ساده اندیشند که یک ائتلاف نظامی تشکیل داده اند، زیرا تشکیل این ائتلاف کاملاً بیهوده و بی فایده است.

در آخر وی امت اسلام را به وحدت اسلامی فراخواند و از مردم خواست در برابر شایعاتی که قصد تفرقه افکنی را دارد هوشیار باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha