شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاب خوزستان

حوزه/ بیش از ۱۶۸ طلبه در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۸۹ طلبه غیر معمم و ۷۹ نفر آنان نیز معمم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام رضا عطایی خواه، در بازدید آیت الله موسوی جزایری از مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون، با ارائه گزارشی از وضعیت این مدرسه، اظهار داشت: در این مدرسه بیش از 168 طلبه مشغول تحصیل هستند، که تعداد طلاب غیر معمم 89 نفر بوده و 79 نفر آنان نیز معمم هستند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون بابیان این‌که طلاب غیر معمم از پایه 1 تا پنج در حال تحصیل هستند، افزود: مابقی طلاب که جمعاً 79 نفر هستند، در پایه‌های 9،8،7 و 10تحصیل می‌کنند.

وی، با اشاره به تدریس دروس کارشناسی ارشد تبلیغ در این مدرسه، گفت: برخی طلاب در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، دروس کارشناسی ارشد تبلیغ را می‌خوانند که این مسأله نشان از ظرفیت بالای علمی مدرسه می‌باشد.

حجت‌الاسلام عطایی خواه، با اشاره به تربیت کادر و اساتید در این مدرسه علمیه، تصریح کرد: تعداد اساتیدی که در این مدرسه تدریس می‌کنند، 34 نفر هستند و از این تعداد نفرات، 17 نفر آن از خود طلبه‌های این مدرسه هستند که به مرحله استادی رسیده‌اند و عمدتاً بین پایه‌های یک تا شش تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به تقویت بنیه پژوهشی طلاب، از دریافت تعدادی بالغ‌بر 68 پایان‌نامه خبرداد و گفت: برای ارتقاء سطح پژوهشی طلاب، مقرر کردیم که وقتی طلبه‌ای به پایه 5 رسید، حتماً باید یک پایان‌نامه یا همان تحقیق پایانی در موضوعات مرتبط با فضای منطقه، همچون «نقد وهابیت»، «نقدیمانی»، «مباحث فرهنگی»، «تاریخ»، «علوم انسانی» و «روان‌شناسی نوجوانان»، ارائه دهد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون، به فعالیت‌های تبلیغی طلاب این مدرسه نیز اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون بیش از 38 مسجد تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون، هستند.

حجت‌الاسلام عطایی خواه، در پایان به ارائه آماری در خصوص تعداد جلسات و منبرهای تبلیغی طلاب پرداخت و اظهار داشت: در دهه نخست ماه محرم طلاب مدرسه علمیه شهرستان کارون 2200 منبر رفته و 39 مراسم مقتل خوانی اجرا کردند که این آمار در مقایسه با سال‌های گذشته، رشد دوچندانی داشته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha