شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه گرفتاری های امت اسلامی ریشه در خشک مغزی وهابیت و تکفیری ها دارد، تصریح کرد: امروز جهل وهابیت و حکام آل سعود، خطرناک تر از جنایات صهیونیست هاست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه علمیه لرستان، شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله نمر، در امامزاده زید بن علی(ع) خرم آباد با بیان اینکه امروز امت اسلامی گرفتار گروه های تکفیری و تروریستی است، گفت: در تاریخ صدر اسلام جاهلیت و تعصب های بی جا در مبارزه با حق و حقیقت نیز وجود داشت و با اندکی تامل در روایات متعدد، رد پای اعمال جاهلان و متعصبان حقیقت کش را می توان یافت.

وی با بیان اینکه گرفتاری های امت اسلامی ریشه در تعصب وهابیت و گروه های تکفیری دارد، تصریح کرد: افراط حرکتی زشت و پدیده ای نابخرد است و امروز جاهلیت وهابیت و حکام آل سعود، خطرناک تر از جنایات صهیونیست هاست.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که اگر افراط تبدیل به پدیده اجتماعی شود، بسیار خطرناک است، خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید با وحدت، تمامی توطئه های خطرناک دشمنان را خنثی کنند و اسلام رئوف و عزیز را به دنیا مخابره معرفی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه شهید آیت الله شیخ نمر، مجاهدی خستگی ناپذیر بود و با تمام توان در جهت تقریب مذاهب تلاش می کرد، افزود: این عالم گرانقدر ظلم و استبداد حکام آل سعود را تحمل نکرد و در برابر این ستم ها با روشنگری امت اسلام ایستادگی کرد.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی سعی دارند مسلمانان را به جان هم بیاندازند، تصریح کرد: امروز باید امت اسلام با زمان شناسی، بصیرت، دشمن شناسی و همدلی خطر تکفیری ها را خنثی نمایند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha