یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
انتشار - پژوهش - پایان نامه

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی فلسفه و کلام اسلامی حوزه علمیه خوزستان گفت: پذیرفتن اهمیت پژوهش و ورود معاونت آموزش به عرصه آموزش پژوهش محور، لازمه تربیت طلاب پژوهشگر و تولید علم در حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام هاشمی، در نشست اساتید حوزه علمیه خوزستان با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، با بیان این که پژوهش باید در دو عرصه «آموزش پژوهش محور» و «پژوهش»، به‌صورت مستقل بررسی شود، گفت: پژوهش زیربنای تولید علم بوده و لازم است آموزش طلبه در این عرصه، مهم تلقی شود و برای جامه عمل پوشاندن به آن، باید دو معاونت آموزش و پژوهش همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت رویکرد معاونت آموزش به بحث آموزش پژوهش محور، افزود: پذیرفتن اهمیت پژوهش و ورود معاونت آموزش به عرصه آموزش پژوهش محور، لازمه تربیت طلاب پژوهشگر و تولید علم در حوزه است.

مدیر مرکز تخصصی فلسفه و کلام اسلامی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: نکته دیگر، پژوهش مستقل است که شامل پاسخ به نیازها و تولید علم می‌شود، در این بخش طلاب سطوح عالی و کسانی که تحصیل را به پایان رسانده‌اند، می توانند فعالیت اثرگذار داشته باشند.

حجت‌الاسلام هاشمی، در پایان خواستار حمایت از پژوهشگران شد و گفت: امروز اساتیدی هستند که مقالات و آثار متعددی را به رشته تحریر درآورده‌اند، اما به دلیل نبود مکان و محلی برای عرضه، به‌صورت انبوه در خانه تل انبار شده‌اند.

مدیر مرکز تخصصی فلسفه و کلام اسلامی حوزه علمیه خوزستان در پایان یادآور شد: وجود نشریه‌ای استانی برای عرضه تحقیقات اساتید و طلاب و ایجاد انگیزه جهت ادامه مسیر، لازم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha