چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر حضور جدی طلاب در فضای مجازی از فعالیت ۱۵۰ مبلغ فضای مجازی در کشور خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهارداشت: در بحث فضای مجازی امروز دیگر نیازی به توضیح در باب اهمیت و نیاز به ورود، وجود ندارد، چرا که امروز فضای مجازی و ابزارهای متفاوت این فضا همه اقشار جامعه از کوچک و بزرگ را به نوعی درگیر خود کرده است.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت ومنفی اینترنت و فضای مجازی  افزود:  امروز متاسفانه دشمنان ما از طریق فضای مجازی بیشترین بهره را برده  و از این طریق به ترویج افکار و اهداف خود پرداخته و لذا ما بیشترین ضربه در تهاجم فرهنگی را از این طریق مشاهده هستیم .

حضور پررنگ دشمن در فضای مجازی

معاون تبلیغ حوزه های علمیه، با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی علاوه بر ترویج مباحث فسادی از طریق فضای مجازی با بیان شبهات درصدد ضربه زدن به ارکان اسلام هستند، ادامه داد: البته نهادهای فرهنگی و دینی کشور چون معاونت تبلیغ حوزه های علمیه نیز همواره این فضاها و شبهات را رصد و به آنها پاسخ می دهند.

وی گفت: البته فعالیت مبلغان فضای مجازی، تنها در پاسخگویی به شبهات خلاصه نشده بلکه  ترویج آموزهای دینی و مبانی اسلام ناب نیز از فعالیت های مهم آنان است؛ بخش مهم دیگر فعالیت مبلغان فضای مجازی ارتباط گیری با کاربران این فضا مخصوصا جوانان و تامین خوراک های دینی و اسلامی آنان است .

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با بیان اینکه  مجموعه هایی که تحت نظارت معاونت تبلیغ مشغول فعالیت هستند، به چتری  برای نیروهای حزب اللهی تبدیل شده اند، بیان داشت: امروز سایت های معاونت تبلیغ چون"ذی طوی" و" رهروان ولایت" از جمله سایت هایی هستند که مشغول تامین محتوای دینی بوده و  بسیاری از کاربران مذهبی  و فعالان دینی را جذب کرده و خوراک های محتوایی آنان را  فراهم می کنند.

ارتباط مستمر 500 کاربر با مبلغان مجازی

وی با تاکید براینکه تلاش ما بر جذب و حمایت فعالان مذهبی در فضای مجازی است، اظهارداشت: هم اکنون نزدیک 500 کاربر فعال مجازی ازنقاط مختلف کشور و حتی بیرون از کشور، همراه با سایت های معاونت تبلیغ بوده و  اطلاعات خودرا تامین می نمایند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه، با اشاره به اینکه هم اکنون 150 نفر از از مبلغان به صورت مستمر در زمینه فضای مجازی فعالیت می کنند، یادآور شد: البته  این افراد در گروه های تخصصی چون ادیان و مذاهب،اعتقادی،شبهات و ... مشغول به فعالیت بوده و  اولویت ما در این زمینه  فعالیت تخصص گرا می باشد.

وی با تاکید بر افزایش کیفی فعالیت ها اضافه کرد: خوشبختانه امروز سایت های معاونت تبلیغ در عرصه فعالیت های خود بسیا موفق بوده و  برخی  از این سایت ها حائز رتبه اول در جشنواره های رسانه های دیجتال شده  و برخی از  آن ها هم از سایت های برتر کشور هستند.

فضای مجازی، فضایی باز و آزاد برای دشمن نیست

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حضور جدی طلاب در فضای مجازی، خاطرنشان کرد:  امروز دیگر فضای مجازی ، فضایی باز و آزاد برای دشمن نیست که تنها آنها حضور داشته باشند بلکه امروز مبلغان فضای مجازی هم در این  فضا حضور داشته و ضمن رصد شبهات  به ترویج آموزه های دینی هم اهتمام دارند.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha