یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
انتخابات

حوزه/ مسئول دفتر شورای نگهبان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: حضور حد اکثری در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلانی، نقطه قوت نظام محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام امیرقلی جعفری، مسئول دفتر شورای نگهبان در استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب بسیج رسانه که در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد، به اهمیت دو انتخابات پیش رو اشاره کرد و ثبت نام شرکت کنندگان برای نامزدی دو انتخابات را در استان بی سابقه خواند و افزود: در دوره های پیش برای مجلس شورای اسلامی در سطح استان حد اکثر 70 نامزد و برای مجلس خبرگان رهبری دو الی سه نفر شرکت می کردند ولی امسال شاهدحضور 146 نفر نامزد برای مجلس شورای اسلامی و 16 نفر برای خبرگان رهبری هستیم.

وی با اشاره به شرایط ثبت نام برای این دو مجلس گفت: برخی از نامزدها که برای شرکت در این دو انتخابات داوطلب شده اند حتی کلیات را هم نداشته اند و در فرمانداری با افرادی برخورد می کردیم که هدف خود را از شرکت برای کاندیدای مجلس بیکاری عنوان کرده بود و متاسفانه برخی از افرادی که برای خبرگان رهبری کاندید شده اند حتی یک سطر متن احادیث را نمی توانند ترجمه کنند، چه رسد به اجتهاد که سطح علمی بالایی نیاز دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضور حد اکثری مردم در این دو انتخابات نقطه قوت نظام محسوب می‌شود که ما اکنون شاهد حضور حد اکثری کاندیدای انتخاباتی هستیم. هر چند حضور بیشتر کاندیدها هم از جهاتی خوب و قابل تحسین می باشد ولی ثبت نام کردن افرادی که حد اقل های لازم را ندارند برای شورای نگهبان زحمت مضاعف ایجاد خواهد کرد که کار پسندیده ای نیست.

وی با انتقاد از تعداد بالای افرادی که توسط هیئت اجرایی تایید شده اند گفت: این رسالت رسانه است که این مسئله را بررسی و در صورت صلاح دید مدیران رسانه ها، این مسئله به چالش کشیده شود. چطور ممکن است بیش از 99 درصد ثبت نام کنندگان توسط هیئت های اجرایی تایید صلاحیت شوند؛ این وظیفه رسانه هاست که به عنوان قشری از نخبگان جامعه این موضوع را در دست بررسی قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha