پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
محمد احمدی - شهرکرد

حوزه/ مجلس خبرگان هم به لحاظ ذاتی به واسطه وجود علمای دین در آن و هم از جهت ماموريت قانوني که بر عهده دارد، داراي شأن و منزلت است و نباید با رویکرد سیاسی به آن نگریست.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شهرکرد، در خصوص جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان هم به لحاظ ذاتی به واسطه وجود علمای دین در آن  و هم از جهت ماموريت قانوني که بر عهده دارد، داراي شأن و منزلت است و نباید با رویکرد سیاسی به آن نگریست.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که اعضاي خبرگان از علماي عامل و بصير هستند، افزود: عالمان خودساخته و بصير، در همه عصرها کانون هدايت مردم بوده‌اند و هرگونه خدمت مادي و معنوي به خلق خدا را عبادتي با ارزش براي خويش دانسته‌اند.

وی ادامه داد: عالمان مردمي هميشه مورد اعتماد و تکيه‌گاه آحاد مردم به ويژه مظلومان و پا برهنگان بوده اند و به قول امام راحل کمتر انقلاب و جنبش مردمي و اسلامي سراغ داريم که پرچمدار آن روحانيت و عالمان مجاهد و مبارز نبوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، وظیفه و مسئولیت مجلس خبرگان را دومین عامل اهمیت این مجلس معرفی کرد و اظهار کرد: شناسايي فقيهي جامع الشرايط براي عهدهداري رهبری مسلمین در دوران غيبت و انتظار، تحت عنوان ولي فقيه که مسئولیتی مهم و تاثیر گذار در آینده انقلاب دارد، از وظایف اصلی مجلس خبرگان است، به همين دليل حفظ حرمت مجلس خبرگان مهم و تکليف همگاني است.

وی با تاکید بر این که علماء و نخبگان جامعه باید جايگاه رفيع و الهي ولايت فقيه را تبيين کنند، افزود: حکومت ولايت فقيه  تنها حکومت مشروع در عصر غيبت امام زمان(عج) است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد:  قوام نظام و اتحاد  و انسجام مردم تنها حول محور ولايت فقيه قابل تحقق و استمرار است و تضعيف اين جايگاه الهي شيطنت خبيثانه دشمن است که نابودي ملت و نظام اسلامي را هدف قرار داده. لذا ملت انقلابی ایران باید مراقب توطئه دشمن صهيونيستي و آمريکايي باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha