شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید نواب صفوی

حوزه/ شهید نواب صفوی طلبه ای وظیفه شناس بود که اولین بار شانه‌های پهلوی را لرزاند و به رژیم ثابت کرد که روحانیت هیچگاه وام دار نبوده و هر زمانی که منکری در جامعه دیده شود، علیه آن اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رضا گرزین مسئول برگزاری مراسم شصتمین سالگرد شهید نواب، هدف برپایی این مراسم را یادآوری خاطرات فداییان اسلام برای نسل امروزی دانست که کمتر نسبت به حوادث مربوط به آنها آگاهی دارند.

وی افزود: زنده نگاه داشتن یاد شهید نواب صفوی در راستای تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء است و نکته دیگر، ارادتی است که بزرگان انقلاب ما به این شهید داشته و دارند.

رضا گرزین با اشاره به تفقدات آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری این مراسم با ایشان، نسبت به شهید نواب صفوی گفتند: در خصوص توصیف جایگاه شهید نواب صفوی، همین بس که رهبر معظم انقلاب ایشان را یکی از الگوهای خود در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و دشمنان اسلام دانسته اند.

مسئول دفتر حزب فداییان اسلام بیان کرد: شهید واحدی، ذوالقدر، خلیل طهماسبی و‌هاشمی، جمعی از همرزمان شهید نواب صفوی هستند که در این قیام علیه هتاکی‌های اسلام ستیزان قیام کردند.

وی گفت: شهید نواب صفوی یکی از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی است زیرا با گذشت 60 سال از شهادت ایشان، هنوز جایگاه وی شناخته نشده و ابعاد وجودی این شهید مغفول مانده است.

رضا گرزین اظهارکرد: متأسفانه در این سالها، همه مردم ایشان را به عنوان طلبه‌ای شناخته‌اند که خواستار تغییر وضع موجود بوده و دست به ترور چند شخصیت سیاسی و ضد ارزشی زده، ولی ایشان شخصیتی چند وجهی بود و برای بسیاری از هم دوره ای‌های خود یک الگو هستند.

گرزین بیان کرد: ایشان در عین روحیه انقلابی، شخصیتی کاملاً اخلاق گرا، شخصیتی بسیار متواضع و عارف بود و همرزمان ایشان، از قوای اخلاقی و عرفانی ایشان همیشه به نیکی یاد می‌کنند و به همین دلیل است که بسیاری از بزرگان حوزه که با ایشان محشور بودند، همیشه روحیه معنویت شهید نواب را می‌ستایند.

وی گفت: بی انصافی بزرگی که در حق ایشان شده، این است که همیشه سعی دارند، ایشان را شخصیتی تند مزاج با روحیه خشن معرفی کنند، در حالی که ایشان در اوج صفا و مهربانی بودند و همگان از مهربانی و روحیه بسیار لطیف شهید نواب صفوی به نیکی یاد می‌کنند؛ ایشان در سخت ترین شرایط ممکن علیه نظامی دست به قیام مسلحانه زدند که این فضای خشن، کوچکترین صدایی علیه حاکمیت طاغوتی را در نطفه خفه می‌کرد.

مسئول دفتر حزب فداییان بیان کرد: در وصف روحیه لطیف این شهید همین بس که همسر ایشان نقل می‌کند روزی در مشهد، صدای درب خانه آمد و شهید نواب به محض بازکردن درب با سگی مواجه شد که از درد به خود می‌پیچید؛ ایشان سگ را به کنار حوض هدایت کرد و متوجه شد که این سگ به دلیل خوردن سمی که شهرداری مشهد در کوچه‌ها ریخته ، مسموم شده و به همین جهت سگ را مداوا کرده و بیرون می‌برد.

وی گفت: از دیگر دروغ‌هایی که دشمنان اسلام و انقلاب و به تبع شهید نواب بیان می‌کنند این مطلب است که شهید نواب در قضیه برخورد با کسروی بدون منطق با وی درگیر شد، درحالی که ایشان پس از مشاهده هتاکی‌های با برنامه کسروی از حوزه نجف به ایران آمده و در دفتر کار وی حاضر شده و وی و همکاران او را نهی از منکر کرد و یک بار نیز با او به گفتگو نشست و زمانی که متوجه شد که وی از عمد چنین مطالبی را می‌نویسد، با او برخورد کردند.

گرزین بیان کرد: شهید نواب صفوی طلبه‌ای وظیفه شناس بود که اولین بار شانه‌های رژیم پهلوی را لرزاند و به طاغوت ثابت کرد روحانیت هیچگاه وام دار نبوده، هر زمانی که منکری در جامعه دیده شود، علیه آن اقدام خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha