چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر/ مراسم هفتمین شب درگذشت آیت الله آل اسحاق

حوزه/ مراسم شب هفتم درگذشت آیت الله آل اسحاق شنبه شب و با حضور گسترده علما، حوزویان و مردم قدرشناس و خانواده های معزز شهدا در مسجد رفعت قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در مراسم شب هفت درگذشت آیت الله آل اسحاق

گفت: دنیا جبهه شیطان است و آخرت، محل ولایت پیامبر و اهل بیت(ع) است و هر کسی که در این دنیا پیرو محمد و آل محمد(ص) باشد، حیات طیبه داشته، با جریان توحیدی در تاریخ همراه شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: عالمان ربانی هستند که در این دنیا با کوله باری از آموزه های قرآنی، اخلاقی و روایی، دنیایی از معرفت را کشف کرده و بندگان خدا را نیز به مسیر صلاح می برند.

وی گفت: در طول تاریخ حوزه، همیشه علمای بزرگی بودند که علاوه بر دردهای روحی دردهای جسمی و اجتماعی و فرهنگی جامعه خویش را نیز درمان می کردند و این درمانگران، حکمایی بودند که با سرمایه عظیم تفسیر آیات و احکام و روایات اهل بیت(ع) اتقان معارف مکتب حقه اهل بیت(ع)ر ابه دنیا ثابت می کردند.

این استاد حوزه در پایان به ذکر ویژگی های مرحوم آل اسحاق و آثاری که وی در زمینه رشد طب اسلامی و سنتی در کشور داشت پرداخت.

خاطرنشان می شود: آیت الله محمد آل اسحاق، فرزند آیت الله شیخ عبد الکریم خویینی آل اسحاق در سال ۱۳۰۳ شمسی در منطقه خویین که میان همدان و قزوین و زنجان است دیده به جهان گشود.

پدر وی شیخ عبدالکریم از علمای منطقه خویین و از مخالفان سرسخت رضا خان بود که در اواخر عمر به قم مهاجرت کرد و به تدریس علوم فقهی پرداخت. مرحوم آیت الله محمد آل اسحاق در سال ۱۳۲۵ پس از مهاجرت به قم به واسطه آشنایی که با قانون بوعلی سینا داشت شروع به معالجه کرد. وقتی از نجف اشرف مراجعت کرده و به انقلاب  اسلامی پیوست ترویج طب گیاهی را نیز شروع کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha