سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: شناخت درست ما نسبت به معارف اسلامی و جایگاه بانوی کرامت برای خدمت درست اهمیت زیادی دارد و اهتمام به نظر مراجع چراغ راه فعالیت های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صفر فلاحی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع معاون فرهنگی آستان مقدس که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: محبت و ابراز محبت به نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت مطهرشان(ع) وظیفه ای است که بر دوش همه ما می باشد.

وی با بیان این که ابراز مودت و محبت نسبت به اهل بیت (علیهم  السلام) دارای ابعاد مختلفی است، گفت: براساس روایات، انجام فعالیت هایی که موجب خرسندی اهل بیت(ع) شده و همچنین ترک کارهایی که سبب آزردن آنان می شود، می تواند موجب دستیابی به محبت و مودت نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) شود.

سرپرست جدید معاونت فرهنگی آستان مقدس با بیان این که مودت اهل بیت (علیهم السلام) آرزوی تمام مسلمانان حقیقی است، گفت: این فرصت به دلیل همجواری ما با کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای ما فراهم است؛ باید قدر این نعمتی که در اختیار داریم را بدانیم.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده در معاونت فرهنگی در سال های اخیر گفت: آنچه در این مسئولیت انجام می پذیرد، ادامه این برنامه ها و استفاده از نظر کارشناسان و صاحب نظران فرهنگی است.

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که در این مسیر برداشت درست ما نسبت به جایگاهی که در آن قرار داریم، نسبت به معارف اسلامی، نسبت به جایگاه حضرت و کرامات این بانو اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان ساخت: بهترین راه برای این که در این عرصه ها به شناخت برسیم، پس از توسل به خدا، قرآن و اهل بیت(ع)، بهره مندی از محضر مراجع تقلید است.

 وی تصریح کرد: باید کرسی های درسی در این راستا داشته باشیم و اندیشه مراجع تقلید به ویژه حضرت امام خمینی(ره) و رهبری را در این عرصه جویا شویم؛ ما در این عرصه خدمت، باید بدانیم نظر آنان در این باره چیست تا از برداشت های شخصی و حزبی نجات یابیم.

سرپرست جدید معاونت فرهنگی آستان مقدس با بیان این که باید خود را نسبت به تمامی امور جاری در حرم مطهر مسئول بدانیم، گفت: درست است که هر کسی وظیفه خاصی دارد؛ اما باید خود را نسبت به تمامی امور جاری در آستان مقدس مسئول دانسته و با مشاوره و دلسوزی کارها را پیش بریم.

انتهای پیام  15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha