شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان - آزمون حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان از آغاز پذیرش طلبه در مدارس علمیه خواهران این استان از هفته سوم بهمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی ظهر امروز در نشست با مدیران مدارس علمیه خواهران استان با اعلام این مطلب گفت:هم اکنون ۱۰ مدرسه علمیه سطح ۲ و دو مدرسه تخصصی سطح ۳در شهرستان خرم اباد و دورود به خواهران طلبه دروس حوزوی را آموزش می دهند.

وی با اشاره به اینکه هر مدرسه علمیه سطح ۲ سالانه ۳۵نفر ظرفیت دارد تصریح کرد:مدارس سطح ۳خواهران نیز ۱۵طلبه را بصورت حضوری و ۱۵طلبه دیگر را بصورت غیر حضوری پذیرش می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه از هفته سوم بهمن و در تاریخ ۲۵بهمن ثبت نام از علاقمندان ورود به حوزه علمیه خواهران در استان آغاز می شود خاطر نشان کرد:تاکنون شرایط سنی برای خواهران ورود به حوزه حداکثر ۳۰ سال بوده که امسال این شرط سنی به ۳۵ سال ارتقاء یافته است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه برای داوطلبان داری مدرک تحصیلی از پیش دانشگاهی تا کارشناسی ارشد یک سال تخفیف سنی در نظر گرفته شده است یادآور شد:باید تلاش شود تا با تبلیغ و اطلاع رسانی علاقمندان به تحصیل در علوم حوزه برای ثبت نام اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در مسیر طلبگی باید الزامات طلبگی از جمله انگیزه،تلاش و نظم دوران تحصیل رعایت شود افزود:با ترسیم یک مسیر عالی برای رسیدن به تبلیغ علوم دینی باید تحصیل در علوم حوزه را آغاز نمود.

فعالیت های حوزه اطلاع رسانی گردد

خانم سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان، هم در ادامه این نشست با بیان این مطلب گفت:حوزویان باید بهترین الگو برای تکریم ارباب رجوع و راهنمایی و مشاوره لازم به مراجعان باشند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام برای ورودی جدید حوزه علمیه خواهران در ۲۵بهمن ماه جاری افزود:در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات برای جذب خواهران به حوزه باید مدیران،مدرسان و طلاب با انگیزه و شور و اشتیاق وارد عمل شوند و برای علاقمندان محاسن تحصیل در حوزه و همچنین نحوه و زمان پذیرش را بازگو نمایند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه امروز باید فعالیت های حوزه در جامعه تبلیغ و تببین شود بیان داشت:بی شک برای جذب حداکثری خواهران به حوزه های علمیه باید زیر ساخت های تبلیغی و همچنین فرهنگ سازی این  تببین و تشریح گردد.

عزیزی با اشاره به اینکه امروز خواهران مبلغ و طلبه نقش بسزایی در تبلیغ آموزه های دینی و تحکیم مبانی استحکام خانواده دارند تصریح کرد:با اگاهسازی بانوان و همچنین تهیه کلیپ از فعالیتهای تحصیلی و تبلیغی حوزه می توان شمار ثبت نامی ها را برای ورود به حوزه علمیه خواهران افزایش داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha