چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دیدار عباس فاموری با حبیب حسن العطاس

حوزه/ رئیس موسسه امام خمینی (ره) اندونزی گفت: حضرت امام خمینی (ره) تنها شخصیتی در جهان بود که علیه آمریکا و ایادی آن در منطقه جنگید و ملت ایران و سایر مردم جهان را آگاه ساخت. آرزوی سفر زیارتی به ایران را در آینده دارم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آقای عباس فاموری سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اندونزی و آقای صحبتی مسئول فرهنگی سفارت، با آقای حبیب حسن العطاس رئیس مؤسسه نعمت الجواهر و موسسه تازه تأسیس امام خمینی (ره) در شهر بوگور ملاقات و گفتگو کرد.

در ابتدا آقای فاموری ضمن خوش آمد گویی به حبیب حسن العطاس و هیئت همراه، از وی درخواست نمود تا در رابطه با مرکز آموزشی خود و فعالیت های آن معرفی مختصری نمایند.

آقای حبیب حسن العطاس اظهار داشت، موسسه نعمت الجواهر را در سال های قبل تأسیس نمودم تا که بتوانم به کودکان و نوجوانان منطقه بوگور خدمت آموزشی ارائه نمایم که بحمدالله سال هاست این مؤسسه فعالیت می کند و در همین راستا برای فعالیت های آموزشی مؤسسه دیگری هم به نام حضرت امام خمینی (ره) را در سال 2015 میلادی احداث نموده ام.

سپس حبیب حسن در خصوص فرهنگ اهل بیت(ع) در اندونزی، به ویژه در خانواده خود، سخن به میان آورد و گفت، از زمان کودکی، داستان های اهل بیت از جمله فضایل امام علی (ع) را از والدین خود می شنیدیم، لذا علاقه و عشق نسبت به آنها داشته و داریم.

حبیب حسن در ادامه گفتگو ابراز کرد، خوشبختانه فرزندان پیامبر گرامی (ص) را که در مناطق جنوب شرق آسیا به ”حبیب” معروف است، در همه نقاط جهان وجود داشته و به ترویج آموزه های اهل بیت (ع) پرداخته اند. از جمله آنها، حضرت امام خمینی (ره) بود که موفق شدند انقلاب اسلامی را پیروز کند و رهبری ملت مسلمان ایران را به عهده بگیرند. حضرت امام خمینی (ره) تنها شخصیتی در جهان بود که علیه آمریکا و ایادی آن در منطقه جنگید و ملت ایران و سایر مردم جهان را آگاه ساخت. آرزوی سفر زیارتی به ایران را در آینده دارم.

آقای فاموری از تلاش های مخلصانه آقای حبیب حسن العطاس تقدیر نمود و اظهار داشت، این نمایندگی تلاش خواهد کرد تا کلاس های زبان فارسی برای کوکان و نوجوانان تا مقاطع دبیرستاتی را در موسسه آموزشی تحت امر شما را برگزار نماید و سپس با برنامه ریزی برای شناخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در مؤسسه امام خمینی (ره) تحت عنوان ایران شناسی اقدام خواهیم کرد و در صورت موافقت از فعالیت‌های قرآنی در آن مؤسسه نیز می توانیم پشتیبانی نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha