چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌‌الاسلام حجازی مدرسه امام باقر

حوزه/ درتاریخ ، رخ نداده بود که همه مردم اعم از روحانی، دانشجو، پزشک و همه اقشار مردم با یکدیگر متحد شوند و انقلاب بزرگی را پایه‌گذاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر گفت: انقلاب کبیر اسلامی یکی از عنایات  خداوند به این عصر است که به دست یکی از مراجع و رهبران دینی انجام شد.   .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب های استثنایی در تاریخ است تصریح کرد: تاکنون چنین انقلابی رخ نداده بود که همه مردم اعم از روحانی، دانشجو، پزشک و همه اقشار مردم با یکدیگر متحد شوند تا چنین انقلاب بزرگی را پایه‌گذاری کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع)، خودسازی امام(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: امام(ره) در طول مدت 16 سالی که در نجف بودند حتی یک شب رفتن به حرم امام علی(ع) را ترک نکردند و هر شب زیارت جامعه کبیره را می‌خواندند و این خودسازی مقدمه‌ای برای رهبری انقلاب کبیر ایران شد.

وی ادامه داد: این انقلاب برکات بسیاری را به همراه داشته است و تاکنون هر کسی که خواسته به هر نحوی و با هر لباسی به نظام ضربه بزند خودش از بین رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده گفت: در لحظه ورود امام(ره) به ایران در مدرسه ایستگاه صلواتی همراه با شعار اصیل انقلاب برگزار شد و طلاب این لحظه را گرامی داشتند و سه شنبه شب نیز یک برنامه سخنرانی برای آشنایی بیشتر طلاب با آن ایام با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان مسئول اسناد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری برنامه شبی با شهدا در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: مدرسه امام باقر(ع) در زمان جنگ تحمیلی بسیار فعال بود و هر هفته پنج‌شنبه‌ها از این مدرسه اعزام نیرو داشتیم و 126 شهید را به انقلاب اسلامی اهداکرد که بیشترین آمار تعداد شهید را در بین مدارس علمیه شهر قم دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) ادامه داد: در ایام دهه فجر و در برنامه شبی با شهدا پس از قرائت قرآن کریم وصیت‌نامه شهدا خوانده می‌شود و با دعوت خانواده شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

وی گفت: در این ایام سعی کرده‌ایم برنامه‌ای را با دعوت از یکی از نمایندگان مجلس داشته باشیم تا هم پیرامون انقلاب اسلامی و هم انتخابات مجلس و خبرگان صحبت شود.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده ادامه داد: برگزاری برنامه شبی با قرآن و کلاس اخلاق با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی از دیگر برنامه‌های این ایام است تا نسل سوم انقلاب را نسبت به حوادث انقلاب آگاه سازیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha