شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسملین صحفی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صحفی از مبارزان دوران طاغوت و از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی و امام (ره) دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد صحفی از مبارزان دوران طاغوت و از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی و از ائمه جماعات سرشناس قم  دارفانی را وداع گفت.

زندگی نامه

حجت الاسلام والمسلمین صحفی در سال 1304 دیده به جهان گشوده و از نوجوانی به لباس روحانیت علاقه پیدا کرده و در مدرسه ناصریه قم مشغول به تحصیل علوم حوزوی می شود و ادبیات را نزد اساتیدش همچون، مرحوم شیخ عبد‌الحسین وکیلی، شیخ احمد فقیهی و محمد صادق نعیمی فرا می گیرد و سطح را نزد آیات صدوقی، امام موسی‌صدر، سلطانی و مشکینی به پایان می برد و درس خارج را هم در محضر آیت ‌الله العظمی بروجردی و آیت ‌الله گلپایگانی و قسمت زیادی را هم نزد امام(ره) تلمذ می کند.

برخی از آثار

ترجمه لهوف سیدبن طاووس به نام «زندگانی امام حسین(ع)«، ترجمه «انوار البهیه» به نام «زندگانی رهبران اسلام»، کتاب قصه‌های قرآن، شرح حالی از سلمان رشدی با  عنوان «نامه نویسنده آیات شیطانی به روزنامه لیبراسیون»، ترجمه «سیری در شرح نهج‌البلاغه ابن ابی‌الحدید»،  «داستان‌های تاریخی» و... از جمله آثار از این عالم وارسته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha