جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
کمک مسجد لندن به پناهجویان سوری

حوزه / به ابتکار و پیگیری نمازگزاران مسجد ایالین شهر لندن بیش از ۸ هزار یورو کمک مالی برای کمک به پناهندگان جمع آوری شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از getwestlondon.co.uk، دو تن از اعضای مسجد ایالین در مرکز اسلامی غرب لندن، به جزیره یونانی لزبوس و صربستان رفتند تا کمک‌های مالی جمع‌آوری شده توسط اعضای مسجد برای پناهندگان سوری را به سازمان‌های خیریه و برگزارکنندگان اردوگاه‌های پناهجویان در جزایر یونانی تحویل دهند تا نیاز اصلی پناهجویان که بیش از همه شامل خرید دارو می‌باشد برطرف سازند.

مسجد ایالین شهر لندن توانسته بیش از 8 هزار یورو کمک مالی برای کمک به پناهندگان جمع آوری کند. اعضای مسجد همچنین سایر کمک‌های غیرنقدی مانند غذا و لباس را نیز به پناهجویان اهداء کرده‌اند.

عمران حمید و رامی سواس، از اعضای کمیته مسجد ایالین از سوی جامعه مسجد به این سفر رفتند. دکتر حمید که مدیر پروژه می‌باشد و 30 سال در ایالین انگلستان زندگی کرده می‌گوید: ما قصد داریم از تمام کسانی که در این حرکت ارزشمند ما را حمایت کردند سپاسگزاری کنیم و با این اقدام همبستگی عملی خود را با نیازمندان نشان دهیم. داستان‌هایی که درباره سرنوشت پناهجویان می‌خوانیم بسیار دردناک هستند و شجاعت آن‌ها در رودررویی با این سختی‌های وحشتناک، فوق العاده است.

او در ادامه گفت: روزانه پناهجویان بسیاری به همراه کودکان خود با به خطر انداختن جانشان، سوار بر قایق‌های متزلزل در دمای منجمد از دریای اژه از ترکیه به سمت اروپا حرکت می‌کنند و جامعه مسلمانان انگلستان از هیچ اقدامی برای کمک کردن به این پناهندگان فروگذار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha