جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
عربستان

حوزه/ تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر قدرت برتر ايران در منطقه، تصریح کرد: حاكمان سعودي با تكيه بر تفكرات وهابي، نتوانسته‌ منافع خود و نوكرانشان را تأمين كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام غلام نبی گلستاني، در نشست «انقلاب اسلامي و تأثير آن بر كشورهاي جهان اسلام»، در مشهد، با بیان اینکه انقلاب اسلامي پديده بي نظير قرن بيستم است که با سایر انقلاب‌ها در عرصه نظري و عملي تفاوت‌هاي اساسي دارد، گفت: ويژگي خاص انقلاب ايران در مقايسه با انقلاب‌هاي بزرگ ديگر جهان، قيام در راه خدا، همگاني بودن، داشتن اصالت در ابعاد عملي و نظري است.

وی ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب ایران، دشمنان منافع خود را در منطقه در خطر مي‌ديدند و با تحميل جنگ 8 ساله از يك سو و سركوب علما و شخصيت‌هاي ديني در عراق از سوی دیگر سعي در تضعيف و از بين بردن انقلاب و تأثيرات آن داشتند، اما با توجه به ويژگي‌هاي خاص اين انقلاب، تاكنون موفق به دستیابی این هدف نشده‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: بسياري از ملت های مسلمان نظیر مصر، تونس، ليبي و ... از انقلاب ايران الگو گرفته اند و با جدا شدن از انديشه هاي التقاطي، بيش از پيش جذب انديشه هاي ناب اسلام شدند.

حجت الاسلام گلستانی ادامه داد: با توجه به ایجاد گروه‌های تكفيري و تروريستي در عراق و سوريه، نيروهاي انقلابی ایران به منظور دفاع از ارزش هاي اسلامي دوشادوش نيروهاي مردمي این کشورها، با گروه‌های تكفيري مبارزه مي‌كنند.

وي با تاکید بر قدرت برتر ايران در منطقه، افزود: حاكمان سعودي با تكيه بر تفكرات وهابي، نتوانسته‌ منافع خود و نوكرانشان را تأمين كنند.

حجت الاسلام گلستاني یادآور شد: وحدت، دوري از هرگونه نفاق ميان گروه‌هاي مسلمان، حركت و تلاش جهادگونه و شهادت طلبانه، از رموز موفقیت انقلاب اسلامی و از راه‌های مقابله با دشمنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha