یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله‌ وحید خراسانی

حوزه/ حضرت آیت الله وحید خراسانی:دعوی ایمان کار ساده‌ای نیست، بلکه یک مومن باید ایمان را در تمام اعضا و جوارحش داشته باشند و ایمان در روح و جسم او موج بزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ وحید خراسانی امروز 28 بهمن ماه در درس تفسیر خود در مسجد اعظم با اشاره به آیات مرتبط با قیامت در سوره یاسین گفتند: روز قیامت میعاد گاه انبیای الهی است که همه را نسبت به آن بیم داده بودند.

ایشان افزودند: این روز بزرگ با صیحه آسمانی آغاز می شود که در این لحظه ،کوه ها همچون غباری در آسمان معلق می شوند و این مساله در زمانی است که همه مردم از آن غافل هستند و مشغول کسب و کارند  و گمان نمی برند که چنین اتفاقی رخ دهد.

این مرجع تقلید بیان کردند: در زمان رستاخیر مردم از یک شکل متحد به سه دسته تقسیم می شوند و آدمیان به ناگهان به شکل خوک و میمون و گرگ و... در می آیند.

ایشان اظهارکردند: در قیامت صورت به شکل سیرت در آمده و بواطن انسان بر ظواهر غالب می‌شود و با این انقلاب در هستی هیچ موجودی از حضور در بارگاه الهی با شکلی که خداوند بیان کرده است گریزی ندارند.

این مرجع تقلید بیان کردند: انسانها در قیامت باید در 50 موقف حاضر شوند که هر موقف 1000 سال به طول می انجامد و در این مکان است که تنها مومنان واقعی راه نجات خود را می یابند و از این بیم رهایی می یابند.

حضرت آیت الله  وحید خراسانی با مطرح کردن این سوال که چگونه می توان خود را مومن نامید گفتند: دعوی ایمان کار ساده‌ای نیست، بلکه یک مومن باید ایمان را در تمام اعضا و جوارحش داشته باشند و ایمان در روح و جسم او موج بزند.

ایشان اظهارکردند: امام موسی کاظم(ع) فرمودند،  اعضای بدن باید مومن باشند و ایمان چشم ، ندیدن آن چیزی است که خدا بر ما حرام کرده است و ایمان گوش نشنیدن آن چیزی است که خدا ما را از آن محروم کرده و ایمان سایر اعضاء نیز به تناسب نوع کارشان است.

این مرجع تقلید با ذکر حدیثی از امام ششم، گفتند: امام صادق(ع) فرمودند، مومنان کمیاب‌تر از اکسیر اعظم و یا کبریت احمر است، همان اکسیری که با تعلیم امام به جابربن حیان، مس را به طلا تبدیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی رهنما IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    خداوند این مرجع بزرگوار را حفظ کند.