جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 372610
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
شیعه

حوزه/ یک اقتصاددان آلمانی در پی تشرف به بارگاه منور رضوی و براساس علاقه قبلى خود، پس از ادای شهادتین، به دين مبين اسلام مشرف شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، توماس مركل كه نام "علي" را براى خود برگزيده است، علت انتخاب این دین آسمانی را ارتباط و گفت‌وگو با مسلمانان آلمانی عنوان کرد و گفت: در این ارتباط علاقه من نسبت به این دین افزایش یافت و این امر انگیزه من را برای مطالعه و بررسى پیرامون اديان مختلف الهى بیشتر کرد.

وى افزود: با مطالعه كتاب‌هاى دينی موجود و همچنين مطالعه قرآن، اسلام را کامل‌ترین دین الهی یافتم و تلاش کردم تا میزان شناخت خود را نسبت به آن افزایش دهم، بر همین اساس علاقه شديدى به دين اسلام پيدا كردم و شیفته دستورات و احکام آن شدم.

علی مرکل، برابرى، صلح و دوستی، عدالت، حق و حقيقت را از جمله مشخصه‌هاى اصلى اين دين الهى ذکر کرد و ادامه داد: امروزه در اروپا تبلیغات غیرواقعی نسبت به اسلام وجود دارد که ترس و واهمه نسبت به اسلام و مسلمانان را در دل افراد جای داده است.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک فرد مسلمان وظیفه دارم تا مردم کشورم را با این واقعیت آشنا کنم که پیام اسلام صلح و دوستی برای بشریت و ملت‌هاست و كسى را بر كسى برتر نمي‌داند.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، این اقتصاددان آلمانی پس از ادای شهادتین و دریافت توضيحات لازم در خصوص مباني و اصول دين اسلام از سوی كارشناسان مذهبي مديريت زائران غیر ایرانی آستان علی بن موسی الرضا(ع)، به دين مبين اسلام و مذهب تشیع مشرف شد و در پایان نیز از سوی این مديريت هدایای ویژه‌ای از جمله قرآن مجید به زبان‌ آلمانی، سنگ مضجع  شریف رضوی و کتب شناخت اسلام به وی اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha