شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
تصاویر/ همایش محراب مسافر، ویژه تجلیل از خادمان نماز استان قم

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشورگفت: شهر قم، باید امام دیگر شهرها باشد و در همه امور به شکلی کار کند که همه شهرها فعالیت هایی چون تکریم نمازگزاران را از قمی ها فرابگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در سمینارمحراب مسافر که در مجتمع تفریحی و گردشگری شهر آفتاب قم برگزار شد گفت: قم به دلیل تقدس و حضور بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) و مراجع عظام و هزاران طلبه در این شهر باید الگوی همه شهرها باشد.

وی افزود: شهر قم باید امام دیگر شهرها باشد و در همه امور به شکلی کار کند که همه شهرها فعالیت هایی چون تکریم نمازگزاران را از قمیون فرابگیرند.

رئیس ستاد نماز کشور بیان کرد: ارتباط بین 17 استان، مذهبی ترین شهر پس از مشهد از جمله مزایای این شهر است که همه این مسایل باید باعث شود که توجه مردم را به سمت خدا جلب کند؛ به همین دلیل نباید تنها سوهان از این شهر به سوغات برده شود، بلکه باید کاری کنید که تمام مردم از قمی ها یاد بگیرند که چگونه باید زندگی کنند و خدا را عبادت کنند.

وی گفت: قم شهر امامزاده هایی است که دارای جایگاهی بس عظیم در جهان خلقت است؛ حضرت معصومه(س) نیز امامزاده ای که مقام ایشان کمتر از ائمه نیست، زیرا ایشان چنان مقامی دارند که سه امام فرموده اند که اگر کسی ایشان را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهارکرد: مردم باید در این شهر مقدس زمینه خدمت رسانی فرهنگی به مردم را فراهم کنند؛ در واقع خدمت فرهنگی و معنوی به مردم اگر بدون چشم داشت مادی باشد بسیار پسندیده است وگرنه اگر این خدمت به خاطر نیت شخصی باشد ارزشی ندارد.

این مفسرقرآن بیان کرد: خدمت کردن همیشه با پول و قدرت مالی نیست، بلکه اگر جمله ای آرامش بخش نیز بگوییم که قلبی را آرام کند بزرگترین خدمت است و این گونه جملات می تواند در نمازخانه های بین راهی و مراکز خدماتی نیز نوشته شود.

وی گفت: باید به این نکته توجه کنیم که خدمت به نماز باید پاک و عمیق باشد، نه اینکه جنبه سیاسی و اقتصادی پیدا کند؛ اگر سعودی ها در فرودگاه به همه زائران قرآن و کتاب های خود را می دهند چرا در قم نباید به هر زائر یک بروشور فرهنگی مرتبط با مقولاتی چون نماز داده نشود.

وی اظهارکرد: کار برای نماز وقتی مقدس می‌شود که گمنام انجام شود و پولی که در راه نماز خرج می‌شود با صدق دل باشد؛ از جمله این کارها این است که  می‌توان جزوه‌هایی استدلالی در ترویج نماز طراحی کرد و به صورت رایگان در اختیار رستوران‌ها قرار دهیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha