چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ دلسوزان نظام تمایل دارند افرادی در این جایگاه مستقر شوند که همه شرایط را داشته و تعلق خاطر گروهی و حزبی در آنها وجود نداشته باشد، دشمنان هم در تلاش اند که از این ناحیه نفوذ کنند و به ولایت فقیه آسیب برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:  پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، امروز دشمن فهمیده بهترین جایی که می تواند نفوذ موثر داشته باشد، مجلس خبرگان رهبری است.

وی با اشاره به افزایش حساسیت ها نسبت به مجلس خبرگان در این دوره، ادامه داد: دلسوزان نظام تمایل دارند افرادی در این جایگاه مستقر شوند که همه شرایط را داشته و تعلق خاطر گروهی و حزبی در آنها وجود نداشته باشد، دشمنان هم در تلاش اند که از این ناحیه نفوذ کنند و به ولایت فقیه آسیب برسانند.

*مردم مراقب باشند

امام جمعه شهرکرد ضمن متحد دانستن دشمن خارجی و داخلی برای نفوذ به خبرگان، افزود: مردم باید مراقب باشند که افراد مسامحه گر و وابسته به جناح ها و آدم هایی که امتحان نشده اند، به این مجلس وارد نشوند و مطمئنا اندکی کوتاهی در این مسیر گناه بزرگی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم باید در انتخاب خود دقت بسیاری داشته باشند و اگر برای انتخاب اصلح به نتیجه نرسیدند، از افراد با تجربه، قابل اعتماد، دلسوز و آشنا به مسایل سیاسی اجتماعی کمک بگیرند.

*حمله به شورای نگهبان تازگی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر این که حمله به شورای نگهبان تازگی ندارد، افزود: در همه‌ برهه‌های بعد از انقلاب این مسئله وجود داشته و فقط در برخی زمان‌ها با شدت و ضعف همراه بوده است، چرا که شورای نگهبان نقش بسیار کلیدی در انتخابات دارد و باید صلاحیت  افرادی که قصد دارند، به مجالس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و همچنین ریاست جمهوری وارد ‌شوند را مورد بررسی قرار دهد.

وی، فقهای شورای نگهبان را انسان‌های عالم، مومن و با صلابت معرفی کرد و با فصل الخطاب دانستن قانون برای همه، افزود: طبیعی است، فردی که بخواهد به  مرّ قانون عمل کند، به ذائقه برخی خوش نمی آید، عده ای دوست دارند در تصمیمات تساهل و تسامح صورت گیرد و چون شورای نگهبان باید با وسواس و دقت ویژه ای به وظایف خود عمل کند و برای برخی قابل تحمل نیست.

* ارکان نظام زیر سئوال نرود

رئیس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: هتاکان شورای نگهبان قطعا باید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند. بالاخره نظامی که این همه خون برای آن ریخته شده و این‌قدر هزینه داده شده، نباید ارکان آن بدون دلیل زیر سئوال برده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha