شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
منوچهر متکی

حوزه/معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نقشه خائنانه دشمنان برای منطقه خاورمیانه که با سناریوی آمریکایی، طراحی اسرائیلی و دلارهای نفتی طرح ریزی شده را بسیار خطرناک توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران،  منوچهر متکی، امروز در نشست جمعی از علمای اهل سنت مناطق مختلف عراق با معاونان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در تهران، وحدت و تقریب را نسخه شفابخش برای بیماری عارض شده بر پیکر امت اسلامی دانست و گفت: تقسیم کشورهای اسلامی یکی از اهداف استعمار است که ما همواره با آن مخالفت کرده ایم.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که دشمنان از سالیان گذشته سعی داشتند عراق را تقسیم و الانبار را به مرکز تفرقه تبدیل کنند، خاطر نشان کرد: عشایر و مردم مقاوم الانبار با وحدت خود، اجازه ندادند این توطئه دشمنان محقق شود و الانبار را به مرکز وحدت و تقریب بین مسلمانان تبدیل کردند.

وی، نقشه خائنانه دشمنان برای منطقه خاورمیانه که با سناریوی آمریکایی، طراحی اسرائیلی و دلارهای نفتی طرح ریزی شده بود را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: اولین هدف آنان تفرقه بین قبایل و قومیت های عراقی و سپس تقسیم عراق بود، اما به نتیجه نرسیدند. عراق در این میان زخم های زیادی برداشت، اما مقاومت جانانه ای کرد.

متکی در پایان با ابلاغ سلام آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به علمای اهل سنت عراق، اعلام کرد: ان شاء الله کمتر از یک ماه دیگر، آیت الله اراکی میهمان برادران اهل سنت در کشور عراق خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha