شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سیدرضا مودب

حوزه/ عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی باید برخاسته از مبانی دینی و قرآنی باشد گفت: در قران احترام به افراد اولین اصل است و هر کسی که قرار است که خودش را نامزد انتخابات کند باید با حفظ رعایت حریم همه رقبا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مودب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی باید برخاسته از مبانی دینی و قرآنی باشد گفت: در قرآن احترام به افراد اولین اصل است و هر کسی که قرار است که خودش را نامزد انتخابات کند باید با حفظ رعایت حریم همه رقبا باشد.

وی بیان کرد: تمام افرای که مورد تائید شورای نگهبان هستند، باید مورد احترام قرار گیرند و از نظر دینی کسی نباید دیگران را مورد تخریب قرار دهد.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم با بیان این که باید در تبلیغات و سخنرانی‌ها و هر وسیله‌ای که افراد استفاده می‌کنند با رعایت اصول شرعی باشد گفت: در اسلام دروغ مورد پسند نیست و در انتخابات باید از شائبه دروغ و وعده‌هایی که شایسته نیست و امکان عملی شدن آن وجود ندارد پرهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه کسی که شایسته نیست و صلاحیت کافی ندارد، نباید خود را در معرض انتخاب شدن قرار دهد، افزود: نمایندگی مجلس یک مسئولیت شرعی است و اگر نامزدها ببینند یکی از آنها اصلح‌تر است و بهتر می‌تواند به این وظیفه عمل کند باید انصراف دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مودب با اشاره به اینکه مردم باید با شناخت کامل وارد انتخابات شوند گفت: اصل رأی دادن اهمیت فراوانی دارد ولی رأی دادن باید با شناخت کامل باشد چراکه رأی بدون شناخت ممکن است صدماتی را برای کشور به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: مردم وظیفه دارند که از افراد و نهادهای معتبر بپرسند و نهایتاً در میدان تحقیق کوشش کنند و اگر پس طی کردن این مسیرها باز انتخاب اصلحی نداشتند خداوند عذر آنها را خواهد پذیرفت.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم گفت: نباید انتخابات را ساده گرفت و باید کسانی که تخصص و توانمندی دارند و می‌توانند در کمیسیون‌های تخصصی مجلس جای پای خود را پیدا کرده و خدمت گذار نظام جمهوری اسلامی باشند وارد مجلس شوند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha