پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ دوره مهارت های آشنایی با امور أحکام معاملات بانکی روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند و همچنین۲۰ و ۲۱ اسفندماه سال جاری در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی با اشاره به برگزاری دوره مهارت های آشنایی با امور أحکام معاملات بانکی در حوزه علمیه قزوین، اظهار داشت: امروزه مسائل مالی و اقتصادی یکی از ضروریات زندگی بوده و کمتر کسی را می توان یافت که با این مباحث ارتباط نداشته باشد.

وی ابراز داشت: بانک ها به عنوان مهمترین بخش اقتصاد، روزانه هزاران معامله و قرارداد اقتصادی منعقد می کنند که امرز برگزاری این دوره ها بسیار ضروری است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلای حوزه علمیه علاوه بر اینکه به عنوان یک روحانی و مبلغ دین محل رجوع اقشار مختلف مردم متدین در مورد احکام معاملات به خصوص سوالات شرعی بانک و بورس هستند، خود نیز جهت أخذ تسهیلات بانکی یا سپرده گذاری یا سایر معاملات رایج نیازمند هستند تا از قوانین و مقررات بانکی اطلاع کافی پیدا نمایند.

حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره، تصریح کرد: موضوع شناسی ربا، آشنایی طلاب با  ماهیت قراردادهای بانکی و الزامات شرعی، نحوه اجرای صحیح قراردادهای بانکی، پاسخ به شبهات طلاب در زمینه مسائل بانکی و ... از جمله اهداف برگزاری این دوره می باشد.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری این دوره، بیان داشت: مدت زمان این دوره 40 ساعت می باشد که در روزهای 13 و 14 اسفند و همچنین20 و 21 اسفندماه سال جاری با حضور اساتید برجسته برای طلاب، مدیران و اساتید حوزه علمیه قزوین در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha