یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 373674
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
تصاویر/ همایش بزرگداشت عالم واقف آیت الله میرزا ابوطالب قمی

حوزه/ همایش بزرگداشت عالم واقف، آیت الله میرزا ابوطالب قمی، از واقفان و علمای به نام استان قم، امشب با حضور آیت الله العظمی سبحانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم به مناسبت ایام فاطمیه مجلس عزای حضرت زهرا(س) با مدیحه سرایی و هم نوایی مذهبی برگزار شد و پس از این مراسم حجت الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم به ارایه بحث پرداخت.

وی گفت: باید این عالم متکلم و محدث و اصولی که از علمای بزرگ قم محسوب می شد را از شمار پرچمداران جامع بین صدقات جاریه و علوم نافعه نام برد.

حجت الاسلام حسینی مقدم اظهارکرد: در میان کاروان عالمان واقف بزرگی همچون آیات عظام، میرزای شیرازی، سید کاظم طباطبایی یزدی ،سید ابولحسن اصفهانی، بروجردی، خویی، گلپایگانی، سبحانی، فاضل لنکرانی و... باید از این عالم بزرگ نیز نام برد.

سخنران اصلی این مراسم نیز آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عظام و از واقفان حوزوی بود که در سخنانی به ذکر جایگاه و اهمیت وقف پرداختند.

گفتنی است در این مراسم همچنین از صاحبان چهار مقاله برتر این همایش که از میان حوزویان بودند تجلیل شد و مقالاتی که پیرامون این شخصیت برجسته حوزوی نگاشته شده بود با حضور این مرجع تقلید و استاندار قم مورد تجلیل واقع شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha