شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: باید تجربه عینی در مفاهیم و آموزه های تربیتی دینی را در ارتباط با نوجوان، به شکلی ارائه کرد که آن را لمس، حس و تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مرویان حسینی در جمع امامان جماعات مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوی، به اهمیت رشد اخلاقی و تحول تربیتی با انتخاب گری، آزادی و اختیار از سوی دانش آموزان  تاکید کرد و گفت: باید تجربه عینی در مفاهیم و آموزه های تربیتی دینی را در ارتباط با نوجوان به شکلی ارائه کرد که آن را لمس، حس و تجربه کند.

وی موعظه ،دعوت، ارشاد و تعلیم را از واژه هایی مورد تاکید در  آموزه های دینی و قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: کار مبلغان این عرصه را حساس تر کرده و به علت این که در این گروه سنی می خواهند از درون به آموزه ها و اعتقادات برسند و باورهای خود را محک بزنند، نوع دعوت و تعلیم مبلغان نگاه ویژه ای می طلبد.

حجت الاسلام مرویان حسینی، کتاب دنیای نوجوان دکتر محمدرضا شرفی را برای امامان جماعات مدارس پیشنهاد کرد و گفت: این دسته از روحانیان، می بایست نسبت به روانشناسی دوره نوجوانی برای تبلیغ خود دقت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آسیب های اجتماعی و اثرگذاری آن در میان افراد، به کم شدن نقش والدین بر روی فرزندان اشاره کرد و گفت: امروز دیگران برای آنها مدل سازی، الگوسازی و جریان سازی می کنند و حتی در اندیشه و رفتار نسل ما نیز بحران به وجود می آورند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساختارهای اجتماعی را به عنوان سدهایی برای فرزندان خود ساخت، توصیح داد: آنها را باید با گروه های سازنده و عزت آفرین و تشکل ها، گروه های دوستی و ساختارهایی که در مدارس وجود دارد، با دانش آموزان پیوند مستحکم تری برقرار کرد و به این وسیله پیام ها و آموزه های دینی را منتقل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha