شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی درمان قطعی مشکلات اقتصادی کشور است، از طلاب خواست تا ابعاد این امر مهم را در جامعه تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز به وظایف و نقش حوزه های علمیه و طلاب محصل دروس حوزوی در تبیین اشاعه فرهنگ نظام اقتصادی اشاره نمود و اظهارداشت: در نظام هستی تمامی افعال، حالات، صفات و حتی بحث رزق و روزی و اقتصاد در پرتوی علم می باشد و انسان اگر خلیفه الله است، به خاطر عالم بودن او می باشد و به وسیله علم صفات و کمالات و نیازهای انسان بر طرف می گردد.

وی افزود: تا حوزه های علمیه و علماء نباشند و تا دنیای علم و معرفت حاصل نشود، نظام اقتصادی ما هم شکل نمی گیرد، لذا اقتصاد مقاومتی امروزه اصطلاحی است که بشر بتواند به روی پای خود بایستد مستقل باشد و دست تکدی و نیاز  به سوی دیگران را دراز نکند.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: نقش علماء و حوزه های علمیه تبیین این فرهنگ است که انسان ابتدا باید دنبال عزت و استقلال باشد، البته کاربردی کردن آن به دست دیگر مسئولین ما است.

وی گفت: نوع برخورداری از امور و هیئت تشکیلاتی نظام اقتصادی که مبتلا به اشکالات فقهی و دینی نباشد، قطعاً جایگاه حوزویان را روشن می کند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار دهیم، باید چگونگی کار را بیاموزیم که آموزش و تبیین معرفی این فرهنگ و شیوه استفاده آن از سوی حوزه های علمیه میسر و ممکن می باشد.

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: تشویق و ترغیب نیروهای مردمی به این حقیقت هم نیز به عنوان یک تکلیف، باز زیبنده کارهای حوزوی است، بنابراین در باید ها و نبایدها هم مدارس علمیه ما می توانند نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی تاکید کرد: طلاب و روحانیون ما امروزه وظیفه دارند که با حضور در صحنه های اجتماعی علم خود را انتشار دهند، چرا که در صورت کم کاری و عدم حضور، در مقابل عدم اشاعه این علم مسئول هستند.

مدیر حوزه علمیه فارس در پایان گفت: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی، حمایت کردن از تولیدات داخلی است، لذا امروزه باید تولیدات داخلی در جامعه با کیفیت بالایی تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha