پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب از رشد۷۳ درصدی اعزام مشاور به مدارس علمیه کشور طی سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مهدی لطفی کمال، با اشاره به اهمیت مشاوره اظهارداشت: یکی از امور مهمی که در دین  مبین اسلام به آن تاکید فراوانی شده است بحث مشاوره است لذا از  ابتدای تاسیس معاونت تهذیب ، یکی از فعالیت های مهم آن،  اعزام  مشاوران به مدارس علمیه بوده است.

مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده ، با اشاره به اینکه  اعزام مشاور در معاونت تهذیب  به دو صورت کلی در قالب مدارس و خانوادگی انجام می شود، افزود: مشاور های اعزام شده به مدارس در دو بخش فردی و کارگاهی به فعالیت پرداخته و به طرح مباحثی چون مدیریت تحصیلی  و مدیریت ازدواج  وعواطف می پردازند .

وی ادامه داد: در اعزام های خانوادگی نیز این برنامه شامل دو بخش مشاوره  عمومی جهت  خانواده های حوزوی  و  تازه مزدوج می باشد که دراین بخش نیز مباحثی چون، سبک زندگی اسلامی، تربیت دینی ، کنترل عواطف و احساسات،مدیریت زندگی  و کارگاه های پیشگیرانه  به مخاطبان ارائه می گردد.

لطفی با بیان اهمیت ارتقاء سطح علمی اساتید بومی گفت:  در همین راستا و با هدف دانش افزایی و افزایش آگاهی های تخصصی اساتید مشاوره مستقر در استان ها نیز ، اعزام هایی به صورت جداگانه برگزار می گردد تا بتوانیم توانایی های  این افراد  را افزایش و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده نماییم.

وی در ادامه با  اشاره به اعزام های سال جاری ابرازداشت: از  ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 941 نفر نفرروز مشاور در قالب های مختلف به مدارس علمیه سراسر کشور اعزام  شده اند که این تعداد در مقایسه با میزان مشابه سال گذشته که 544 نفر روز بود، رشد 73 درصدی را نشان می دهد و این درحالی است که میزان بودجه این بخش تنها 60درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha