دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
کد خبر: 374528
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
حضرت زهرا

حوزه/ امام جمعه خوانسارگفت : حضرت زهرا (س)بانوی برتر در میان تمام زن های عالم است که در دامن پیامبر اکرم (ص) و در خانه نبوت بزرگ شده اند.

حجت الاسلام  رسول خواجه کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در خصوص رتبه و شان حضرت زهرا(س) به حدیث حضرت بقیه‌الله (عج)  که فرمودند: ان فی ابنه رسول‌الله لی اسوه حسنه  اشاره کرد و افزود :در این حدیث امام زمان (ع )می فرمایند : "دختر پیامبر برای من الگو و اسوه است.

وی  با اشاره به آیه42 سوره آل عمران «وَإِذْ قَالَتِ الْمَلاَئِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَاء الْعَالَمِينَ» گفت: دراین  آیه آمده پیامبر(ص) خطاب به حضرت زهرا(س ) می فرماید: مریم در روزگار خویش بانوی بزرگ زنان بود ولی خداوند عزوجل تو را در عصر خویش و در  همه عصرها بزرگ بانوی زنان قرار داده است و تو «سیدة نساء الاولین و الآخرین » هستی.

حجت الاسلام خواجه کریمی اشاره به مصحف فاطمه (س) کرد و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال زمانی که پیامبر(ص) را قبض روح کرد ،جبرئیل خدمت حضرت زهرا (س)می رسید و با او سخن می گفت تمام سخن های جبرئیل را حضرت امیرالمومنین(ع) در این صحیفه جمع آوری می کردند، اولین و آخرین علوم در این صحیفه وجود دارد و در حال حاضر در اختیار حضرت ولی عصر(عج) است و این حجتی بر عظمت و بزرگی مرتبه این بانوی بزگ عالم است.

امام جمعه  خوانسار گفت: اگر با نگاهی کارشناسی به حدیث کساء توجه شود، خود سندی است برای جایگاه  بلند حضرت زهرا (س)که این امر به علو و درجه  والای حضرت زهرا(س) اشاره شده و مقام والای حضرت را تثبیت می کند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha