یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 374537
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
حضرت زهرا

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت دخت نبی اکرم(ص) حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مراسم سوگواری، قرائت خطبه فدکیه و آئین لاله گردانی خدام، با حضور طلاب در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، با توجه به فرا رسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، آئین سوگواری ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، با حضور علما و فضلای شیرازی، طلاب مدارس علمیه و عموم عاشقان آن حضرت، شنبه شب 22 اسفندماه به مدت دو شب در شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

بر این اساس، در این مراسم سوگواری، حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی به ایراد سخن خواهد پرداخت و مداحان اهل بیت(ع) پیرامون مصیبت حضرت زهرا(س) به مرثیه سرایی می پردازند.

گفتنی است: مراسم قرائت خطبه فدکیه هم روز یکشنبه 23 اسفندماه، همزمان با روز شهادت این بانوی بزرگوار اسلام، ساعت 7 صبح در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار می گردد.

به همین مناسبت، مراسم لاله گردانی خدام این حرم، شامگاه شنبه 22 اسفندماه 94 در شب شهادت حضرت زهرا(س)، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با مداحی و مرثیه خوانی و برپایی آیین شام غریبان، با حضور روحانیون و طلاب و هزاران نفر از مردم مشتاق و عزاداران فاطمی در صحن و سرای حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می گردد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha