چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حضرت زهرا(س) در راه دفاع از دین از هیچ تلاشی دریغ نکرده ودر راه خطیر انجام وظیفه الهی خویش از همه وجودشان گذشتند.

خانم ساروی ، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در مازندران با  تسلیت ایام  شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به ابعاد سیاسی زندگی ام ابیها بیان کرد: ولایت و امامت در جامعه اسلامی یکی از اصول مهم و غیرقابل انکار دردین اسلام به خصوص مذهب شیعه است. براین اساس همه ائمه معصومین(علیهم السلام) در دوران زندگی خود با توجه به شرایط ویژه حاکم بر آن دوران به تلاش در جهت برپایی حکومت عدل الهی به رهبری امام معصوم پرداخته اند تا آنجا که جان خود را نیز در این راه ازدست دادند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) نیز به عنوان کسی که دردامان تعالیم و احکام والای اسلام همواره در پیشگاه پیامبر اسلام(ص) و امام علی (ع) رشد یافته بودند، با ملاحظه غصب خلافت و خطری که اسلام را تهدید می کرد از راه های مختلف وارد شده، از شیوه هایی استفاده نمودند تا به دفاع از کیان امامت و ولایت بپردازند.

معاون فرهنگی حوزه مازندران گفت: یکی از شیوه هایی که این بانوی نمونه اسلام در دفاع از کیان ولایت انجام دادند گریه بر فراق حضرت رسول(ص) بود؛ که این عزاداری و بی تابی اگر فقط به دلیل ناراحتی شدید از فراق پیامبر باشد با مقام و جایگاه والای فاطمه آنچنان که وجود مقدس پیامبر (ص) بارها بیان فرموده بود تناقض خواهد داشت. فاطمه ای که چنین به عزاداری می پردازد و پس از شکایت مردم نیز صبح تا به شام در خارج از مدینه می گرید؛ براي اين مي گريد كه كاروان بشريت را رو به فنا و زوال مي بیند، مستضعفان را در رنج بیشتر و ستمكاران را قوي تر و غالب تر مي بیند ؛ لذا سلاح حضرت زهرا (سلام الله علیها) در اين مبارزه اشك بود؛  و این چنین است كه ولايت ستیزان از گريه هاي ايشان به ستوه مي آمدند و تحمل صداي گريه ايشان را نداشتند؛ زيرا حضرت با گريه هاي خود به امت اسلامي آگاهی داده و مظلومیت ولايت را بازگو مي كردند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) به عنوان هسته مركزى حزب امیر المومنین(ع) همراه ایشان و حسنین(ع) در خانه سران مهاجرين و انصار رفته و سخنان پیامبر در مورد  حضرت علی(ع) و اهل بیتش مخصوصاً حسنین(علیهم السلام) را به آنها یادآور ی نمودند و تا حق از دست رفته و اهمیت زمامداری جامعه اسلامی را به مسلمانان یادآوری کرده و مردم را به راه راست هدایت کنند.

ساروی تاکید کرد: بانوی بزرگ اسلام در راه دفاع از دین از هیچ تلاشی فروگذار نکرده ودر راه خطیر انجام وظیفه الهی خویش از همه وجودشان گذشتند؛ پیکر مطهر ریحانه پیامبر، آسیبهای فراوانی در این راه دید که خود نشان دهنده این است که مسئله امامت جامعه اسلامی پس از پیامبر اسلام آنقدر دارای اهمیت است که ایشان به چنین فداکاری بزرگی روی آوردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) در وصیتشان به حضرت امیر فرمودند که" تو را وصیت مي كنم هیچ يك از آنان كه به من ظلم كردند و حق مرا غصب نمودند، نبايد در تشییع جنازه من شركت كنند، زيرا آن ها دشمن من و دشمن رسول خدا (ص) هستند و اجازه نده، فردي از آنها و پیروانشان بر من نماز بخوانند و مرا شب دفن كن، آن هنگام كه چشم ها آرام گرفته و ديده ها به خواب فرو رفته باشند." این بانوی بزرگوار تا آخرین لحظه زندگی به مبارزه خود ادامه دادند و با این وصیت تاریخی نارضایتی خویش را در تاریخ ثبت کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha