یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ مطابق فرهنگ قرآنی کسانی که اسراف می کنند برادران شیاطین هستند وناخودآگاه شیطان در آن نفوذ کرده وآنها را از قناعت کردن که روش انبیا الهی باز می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، در رابطه با موضوع تجمل گرایی و چشم و هم چشمی در خانواده ها ودر جامعه گفت: اسراف هدردادن نیروهای خدادادی وضایع کردن نعمت های پروردگار متعال است.

وی  بیان داشت: تجملات سرگرم شدن به جاذبه های دنیایی است ودر نتیجه غافل شدن از آخرت می باشد.

این استاد حوزه ادامه داد: کسانی دائما که به دنبال تجملات دنیایی هستند هستند فرصت تفکر کمتر پیدا می کنند واز هدف اصلی که قیامت وآخرت است غافل می شوند.

حجت الاسلام عباسی گفت:علاوه بر اینها تجمل گرایی یک نوع سوزاندن دل فقرا است زیرا بیشتر ثروتمندان به تجمل گرایی روی می آورند وفقرا در محرومیت باقی می مانندبنا براین نه به مصلحت دنیا ونه به مصلحت آخرت است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تجمل گرایی را مانع پیشرفت جامعه وروی آوردن جوانان به ازدواج دانست وعنوان داشت: اگر انسان به تجملات روی آورد مانع پیشرفت جامعه  به سوی کمال می شود ، تاخیر در امر ازدواج وروی نیاوردن جوانان به این سنت الهی عامل مهم تاخیر در امر ازدواج محسوب شده وعامل مهم همین  تجمل گرایی وهزینه بالای مسکن ولوازم خانه واموری مانند آن می باشد.

وی  بیان داشت: طبق فرهنگ قرانی کسانی که  اسراف می کنند برادران شیاطین هستند وناخودآگاه شیطان در آن نفوذ کرده وآنها را از قناعت کردن که روش انبیا الهی باز می دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha