چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
مؤسس حماس

حوزه/ موسوعه کامل افکار و نظرات شیخ احمد یاسین موسس حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رونمایی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، موسوعه کامل افکار و نظرات شیخ احمد یاسین موسس حرکت مقاومت اسلامی فلسطین در مراسمی رونمایی شد.

این موسوعه در 3 جلد توسط مرکز غیردولتی تاریخ و اسناد فلسطین با همکاری دانشگاه اسلامی غزه منتشر شده است.

بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی وی در این کتاب گفته است: تشکیل جامعه اسلامی بر تشکیل دولت اسلامی مقدم بوده و مراحل تربیتی شامل فرد، خانواده و جامعه قبل از تشکیل دولت است.

** هنیه: به مقاومت مسلحانه ادامه می دهیم

اسماعیل هنیه نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مراسم رونمایی از مجموعه کامل آثار شیخ احمد یاسین در غزه تصریح کرد: ما به راه مقاومت با تمامی شیوه های آن از جمله مقاومت مسلحانه ادامه می دهیم.

هنیه تاکید کرد: حماس جنبش آزادی بخش فلسطین است و هرگز در امور داخلی کشورهای عربی دخالتی نکرده است.

وی ادامه داد: حماس مشکلی با گفتگو و رابطه با هیچ کشوری ندارد و تنها دشمن آن رژیم صهیونیستی است که زبان گفتگو با این رژیم تنها سلاح است و نه زبان مذاکرات بی نتیجه.

هنیه اظهار داشت: کسی نمی تواند جای خالی شیخ یاسین را پر کند اما ما همچنان به راه و روش او وفادار خواهیم ماند و راه مقاومت را ادامه خواهیم داد. شیخ یاسین همیشه در میان ما زنده خواهد ماند و نسل های آینده فلسطین راه او را ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است که شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد 22/3/2004 زمانی که قصد خروج از مسجد مجتمع اسلامی در شهر غزه پس از اقامه نماز صبح را داشت، توسط یک جنگنده دشمن صهیونیستی همراه با چند تن از همراهانش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

۳۱۳/۲۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha