یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راجح کارشناس یمنی

حوزه/ نه تنها سازمان ملل بلکه سایر کشورهای اسلامی و اعراب در قبال جنایات آل سعود در یمن سکوت اختیار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر عبدالرحمان راجح کارشناس یمنی در اولین سالروز آغازجنگ تحمیلی عربستان سعودی علیه یمن با اشاره به آماری از جنایات عربستان سعودی در این کشور، درباره آخرین تحولات در عرصه سیاسی و میدانی این کشور با خبرگزاری حوزه به گفت و گو پرداخت.

* تاکنون بیش از 40 هزار یمنی قربانی شده اند

راجح کارشناس یمنی با اشاره به آخرین تحولات یمن در عرصه سیاسی تصریح کرد: گزارش های موثقی ازسوی سازمان ملل درباره  یمن منتشر شده که تاکنون بیش از 40 هزار یمنی در این جنگ تحمیلی شهید یا زخمی شدند و 90 درصد زیر ساخت های یمن تخریب شده است، اوضاع بد و سنگینی در یمن حاکم است و کشتار بی رحمانه یمنی ها ادامه دارد و از سوی دیگر ایجاد گروه های داعش و القاعده بیشتر شده اما هیچ کسی به این جنایت ها واکنشی نشان نداده به طوری که جنگ تحمیلی عربستان علیه یمن جنگ ظالمانه فراموش شده نام گرفته است.

کارشناس یمنی با اشاره به خسارات سانسور شده سعودی ها در این جنگ ادامه داد: عربستان به شدت اخبار خسارات و هزینه های خود را سانسور می کند حتی این کشور خبرهای درگیری ها در مرز این کشور را  اعلام نمی کند اما بر اساس اخبار و اطلاعاتی که محرمانه منتشر شده بیش از 3 هزار و 500 نظامی سعودی کشته شده اند و به اعتقاد من عربستان هزینه مالی، جانی، اخلاقی و سیاسی بسیاری داده که البته به هیچ وجه قابل مقایسه با جنایت آنها در یمن نیست چون آن ها مردم بی گناه را می کشند وهرچه زمان طولانی تر شود عربستان خسارت های بیشتری می دهند و در باتلاق یمن بیشترگرفتار خواهند شد.

 

وی گفت: موضوع گفت و گو مستقیم انصار الله و عربستان که اخیرا در رسانه ها مطرح شده موضوعی است که آن را عربستان اعلام کرده اما به شکل غیر مستقیم و از طریق مشایخ عشایر انجام شده است. بعضی از رهبران انصار الله اخباری را اعلام کردند که این گفت و گو ها وجود دارد و اعلام کردند هدف از این گفت و گو ها توقف جنگ و تجاوزات عربستان به مردم بی گناه یمن و در چهارچوب منافع ملی است.

راجح ادامه داد: اما به طور کلی این گفت و گو ها تاکنون نتیجه ای نداشته و بمباران هوایی عربستان همچنان ادامه دارد و یکی از این جنایت خونبار عربستان حمله به بازار روستایی در استان حجّه بود که 180 شهید و زخمی به جای گذاشته است.

کارشناس یمنی افزود: همچنین عربستان با گروه های تروریستی و مزدورانی چون گروه های اخوان، سلفی ها و تکفیری ها در استان های مارب و تعز حملاتی را علیه مردم و انصارالله  انجام می دهند و درگیری ها در چند استان ادامه دارد.

* منصور هادی از خود اختیاری ندارد

وی با اشاره به گفت و گو ها و مذاکرات با طرف سعودی گفت: اگر گفت و گو هایی هست در ادامه گفت وگوهای عمان، اردن و عربستان است که تمام این مذاکرات به رهبری و هدایت کشورهای غربی وآمریکایی مدیریت می شود. اما هدف انصار الله این است که با منصور هادی و نیروهای یمنی مزدور گفت و گو انجام نشود  چون آنها از خود اختیاری ندارند و اگر قرار است گفت و گویی شکل بگیرد با رهبران آنها خواهد بود البته انصارالله هنوز به طور رسمی و قطعی خبر مذاکرات را اعلام نکرده است.

کارشناس یمنی با اشاره به سکوت سازمان های بین المللی و اتحادیه عرب در قبال جنایت عربستان  در یمن گفت: اتحادیه عرب ازسال 2011 تاکنون به دست عربستان سپرده شده و هیچ واکنشی در برابر جنایات در یمن نداشته این اتحادیه زیر نظر صهیونیست ها و عربستان است و نه تنها درباره یمن که درباره عراق، سوریه و لبنان کارآیی نداشته است و با توجه به ضعیف شدن برخی کشورهای منطقه از سال 2011 اختیار این اتحادیه در دست عربستان و قطر است و در چهار چوب منافع این کشورها اداره می شود.

راجح ادامه داد: نه تنها اتحادیه عرب وسازمان ملل در محکوم کردن تجاوزات عربستان سکوت اختیار کردند  بلکه سایر کشورهای اسلامی و اعراب و ملت های اسلامی در قبال جنایات آل سعود در یمن سکوت اختیار کردند به طوری که شاهد واکنش مردمی و اعتراضات به جنایت عربستان نیستیم و کشورهای جهان بویژه ملت ها در برابر این جنایات گسترده سکوت کردند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha