چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وقف

حوزه/ باید برای احیاء وقف و موقوفات در جامعه فرهنگ سازی و تبلیغ کرد و مبلغین در این عرصه می توانند نقش مؤثری را ایفاء کنند.

رضا طالبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گناباد به بیان جایگاه وقف در اسلام اشاره کرد و گفت: وقف از مسائل مهم در دین است و اهل بیت(ع) تاکید فروانی روی آن می کردند و حتی در سخنان معصومین(ع)  از وقف به عنوان صدقه جاریه ذکر شده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد با بیان اینکه وقف موجب تقویت جامعه اسلام و حوزه های علمیه  است و در گذشته هم این گونه بوده، ابراز داشت:  وقف برکاتی زیادی دارد و از جمله برکات، این است که موجب کاهش فقر، توزیع عادلانه ثروت و راهکاری مؤثر در پیشرفت اقتصادی جامعه است.

وی بابیان اینکه باید برای احیاء وقف و موقوفات در جامعه فرهنگ سازی و تبلیغ کرد و مبلغین در این عرصه می توانند نقش مؤثری را ایفاء کنند به موقوفات حوزه های علمیه گناباد اشاره کرد و افزود: موقوفات زیادی برای حوزه های علمیه در سطح شهرستان وجود دارد که بعضی ها احیاء شده اند و از جمله آن وقف آب کشاورزی و زمین  و اجاره بهاء این اموال است.

طالبیان گفت: با هماهنگی که با حوزه علمیه گناباد صورت گرفت سعی شده اهمیت وقف برای حوزه های علمیه و خودکفایی حوزه های علمیه با وقف برای مردم سطح شهر تبیین شود.

اولین وقف شهرستان گناباد در سال ۹۵

وی یادآور شد: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان گناباد، با وقف سه قطعه زمین زراعی، اولین وقف شهرستان گناباد در سال ۹۵ به ثبت رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: این سه قطعه زمین زراعی که به وسیله یکی از واقفین خیر این شهر و به نیت برگزاری مراسم ایام ولادت وشهادت برای ائمه طاهرین(ع) اهداء شده در بخش امامزاده سلطان محمدعابد کاخک گناباد واقع شده و مساحت آن 1هزار و 500  مترمربع  است.

 طالبیان با بیان اینکه  ارزش این موقوفه ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، ابراز داشت: در سال گذشته ۵ وقف در شهرستان گناباد به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha