پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
اقتصاد ایران

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید از حالت شعار و حرف خارج شده و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری وارد فاز اقدام و عمل گردد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد بیدار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک همه اقشار جامعه می توانند در تحقق عملی شعار سال نقش آفرین باشند با این حال نقش طلاب و فضلای حوزوی بسیار می تواند موثر و ممتاز باشد، چه آن که آن ها بیش از سایر اقشار نقش بسترسازی اقتصاد مقاومتی را می توانند ایفا کنند.

وی با بیان این که امروز لازمه انقلابی ماندن حوزه ، تلاش در مسیر اجرای فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب است، گفت: حوزه علمیه قم نقش کلیدی را در ایجاد و پیروزی انقلاب اسلامی را داشته و قطعاً امروز هم برای تداوم آن باید بیش از پیش وارد میدان شده و همچون گذشته به تقویت انقلاب در این عرصه ها کمک کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مقولات اقتصادی از مسایل فرهنگی و مناسبات سیاسی جدا نیست، گفت: هم متولیان فرهنگی و هم دست اندرکاران عرصه سیاست باید دست به دست هم داده و به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مردمی کردن اقتصاد در کشور بیان داشت: ما باید در سه عرصه تولید، توزیع و مصرف ، تعالیم و آموزه های دینی را استخراج کرده و بکارگیریم چرا که رمز موفقیت اقتصاد ما در سایه عمل به همین آموزه ها و تعالیم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha