شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای مهم رشد و تحول اقتصادی در کشور به ویژه موفقیت در امر اقتصاد مقاومتی، بکارگیری ظرفیت های عظیم مردمی در این خصوص است.

حجت الاسلام  علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این که رهبر معظم انقلاب نیز با حکمت و درایت خاص خود در طول چند سال گذشته بر مساله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند، حاکی از آن است که باید برای تحول و پیشرفت اقتصادی توان بخش های مردمی و تعاونی را هر چه بیشتر و بهتر به میدان آورد.

وی افزود: ترجمان دیگری از این مبحث همان اقتصاد درونزایی است که ما را در برابر فشارهای دشمنان مقاوم و مستحکم نگاه می دارد و باعث می شود که کالای تولیدشده در داخل بتواند با کالای مشابه خارجی رقابت کرده و همچنان مورد اقبال واقع شود.

این اقتصاددان حوزوی تاکید کرد: به ویژه در دوران پسابرجام باید بدانیم که کماکان راه توفیق اقتصادی کشور و غلبه بر مشکلات فعلی، تکیه بر ظرفیت های داخل و تقویت اقتصاد ملی است.

وی افزود: در وضع کنونی بیش از مساله تورم این رکود اقتصادی است که باعث مشکلات بسیاری در کشور شده است و راه مقابله با رکود نیز تقویت اقتصاد ملی و حمایت جدی از تولیدکنندگان است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین بیان داشت: به لطف الهی ما در داخل کشور چه از حیث منابع طبیعی و چه به خصوص منابع انسانی ، یک کشور غنی و سرشار به شمار می رویم، منتهای مراتب آن چه ضرورت دارد این است که باید با برنامه ریزی درست و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، در مسیر رشد و تحول اقتصادی کشور آن هم به صورت پایدار گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در وضع فعلی شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از دانش آموختگان جوان کشورمان بیکار هستند و یا در شغلی که سال ها برایش تخصص گرفته و درس خوانده اند قرار ندارند و حال آن که اگر ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی به کار گرفته شود شکوفایی اقتصادی و به تبع آن اشتغالزایی رخ خواهد داد که در نهایت به کاهش جدی دغدغه های مردم و خانواده ها از این حیث نیز می انجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha