شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
جنگ نرم

حوزه/ عضو هیئت علمی و مدیرگروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به ابزارهای تبدیل قدرت سخت به قدرت نرم، تصریح کرد: جنگ نرم با فکر، اندیشه، سلایق وعلایق، اراده، بینش وگرایش انسان ها کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، دکتر مجید کافی، در همایش افسران جنگ نرم، که در موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد،  با بیان این که در تعریف جنگ نرم همین بس که می توان بدون خونریزی و بدون جنگ، اراده یک ملّت را تابع اراده خود کرد، گفت: در جنگ سخت برخلاف جنگ نرم، جسم و معیشت انسان مورد هدف قرار می گیرد.

عضو هیئت علمی و مدیرگروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به ابزارهای تبدیل قدرت  سخت به قدرت نرم، تصریح کرد: جنگ نرم با فکر، اندیشه، سلایق وعلایق، اراده، بینش وگرایش انسان ها کار دارد.

وی، مقابله با جنگ نرم را یک استراتژی فرا ملی و فراجناحی خواند و افزود: هرکس وظیفه دارد با جنگ نرم آشنا وبا آن مقابله کند، اگرچه قدرت نرم دیگران برای ما یک تهدید است، ولی ما باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

*تقدیر از برگزیدگان

در این همایش پژوهشگران برگزیده به ارائه مقالات خود  پرداختند و در پایان نیز از صاحبان 20 مقاله برتر با اهدای جوایز و تقدیر نامه، قدردانی شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha