یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر ابراهیم  اندرخورا

حوزه/ دوره آموزشی "مهارت های زندگی و تاثیر آن بر سبک زندگی و شکل گیری نظام خانواده" در دو نشست مشترک و مختص همسران طلاب، در مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، دکتر ابراهیم  اندرخورا ، کارشناس خانواده در نشست مختص همسران طلاب، هدف اصلی ازدواج را رسیدن به آرامش دانست و گفت: اگر کسی در زندگی آرامش لازم را  کسب نکرده، باید بداند مشکلاتی در زندگی او وجود دارد.

وی، تفاهم را اصلی ترین عمل در شکل گیری آرامش عنوان کرد و گفت: آشنایی با تفاوت های طرف مقابل و پذیرفتن و تحمل آن می تواند در کم کردن مشکل خانواده ها موثر واقع گردد.

این کارشناس مسائل خانواده، تشکر کردن از زحمات همسران، توجه کردن به خواسته های آنها، مشارکت در کارهای منزل و درک کردن طرف مقابل را از عوامل دستیابی به آرامش دانست  و تاکید کرد: مرد ها باید بدانند که خانم ها بر خلاف آنها شنیداری هستند.

وی با اشاره به این که سازگاری، ساده زیستی و رضایت  سه عامل موثر در جاری شدن خوشی در زندگی است، اظهار کرد: منت گذاشتن بر همسران از جمله مواردی است که تاثیر منفی بر زندگی دارد.

اندرخورا در پایان خسیس بودن مردن، بد دل بودن یا پارانویی و سرد مزاجی را سه عامل  ناراحتی زنان دانست و اظهار داشت: محبت نکردن به همسران بدترین نوع تنبیه برای آنها به شمار می آید.

این کارشناس مسائل خانواده، خواست و ارده انسانها را عامل اصلی درتغییر سرنوشت آنها دانست و افزود: خواستن باید آگاهانه، عاقلانه و صبورانه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: خانواده ها باید بدانند که نوع نگرش، شیوه گفتمان در خانواده، رفتارها و عادت ها از جمله مواردی هستند که در شکل گیری مثبت شخصیت خانواده موثر هستند.

وی، کلی نگر بودن مردان و جزئی نگر بودن زنان را یک ویژگی عمومی در بین انسان ها برشمرد و گفت: زندگی مشترک یعنی تعدیل رفتارهای بد و رشد رفتارهای خوب دو طرف.

دکتر اندر خورا،  پایین آوردن انتظارات و بالا بردن ظرفیت ها را لازمه ایجاد انگیزه در زندگی دانست، خاطر نشان کرد: غر زدن، اعتراض کردن، نقد غیر اخلاقی، مقایسه کردن، قهر کردن پنج عامل مشکل ساز در زندگی است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha