یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
سعید اوحدی

حوزه/ متاسفانه فضای عربستان بسیار فضای تندی علیه ایران است و روزی یک ساعت برنامه تلوزیونی هر روز در شبکه های عربستانی تولید می شود و با این بمباران تبلیغاتی امسال بعید است که یک روحانی ما ملبس بتواند وارد فرودگاه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با مراجع و علما  در قم، با ذکر این مطلب که  سال گذشته در فاجعه منا، بیش از 7 هزار نفر زائر از کشورهای مختلف به شهادت رسیدند، گفت: سال گذشته برای حج امسال به طرف سعودی اعلام کردیم که بارویه آنها در سال گذشته، نمی توانیم امسال زائران را اعزام کنیم.

وی افوزد: متاسفانه طرف سعودی در خصوص این مسایل اصلا پاسخگو نبود، ولی سازمان حج و زیارت 20 راهکار اجرایی برای تامین امنیت به آنه پیشنهاد داد که آنها اصلا با این مسایل کنار نمی آیند؛ حتی اعلام کردند که هیچ هواپیمای ایرانی حق ورود به عربستان را ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهارکرد: وزیر جدید حج عربستان طرفدار حج خصوصی است که قطعا به دنبال افزایش بی حساب و کتاب قیمت خدمات در حج خواهد بود، زیرا این موضع را بارها در گذشته اعلام کرده بود که قطعا مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

اوحدی اظهارکرد: به دلیل اینکه حج فریضه واجب است تمام تلاش انجام شد که خارج از پروتکل سیاسی وارد شویم و به همین دلیل چهار نامه برای وزیرحج عربستان و رئیس کنفرانس اسلامی نگارش شد، ولی علی رغم همه پیگیری ها نه در باره امنیت زائر و نه در عرصه پرواز تضمینی ارایه نکردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به عدم فعالیت کنسولی ایران و عربستان تصریح کرد: با توجه جمیع اتفاقاتی که در این بین رخ داد نشان می دهد که آنها هیچگونه میلی برای حضور ما در حج ندارند و فضای سیاسی را نیز بهانه این کار کرده اند.

وی گفت: آنها حتی اعلام کردند که اسامی اعضای بعثه باید به آنها ارایه شود و تنها افرادی می توانند در قالب بعثه به حج بیایند که عربستانی ها با حضور آنها موافقت کند؛ هنوز قراردهای مسکن و تغذیه و تشریق و... بسته نشده است و بعید به نظر می رسد با این رویکرد عربستانی ها بتوان در این مدت کاری انجام داد.

وی گفت: متاسفانه فضای عربستان بسیار فضای تندی علیه ایران است و روزی یک ساعت برنامه تلوزیونی هر روز در شبکه های عربستانی تولید می شود و با این بمباران تبلیغاتی امسال بعید است که یک روحانی ما ملبس بتواند وارد فرودگاه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha